حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
رشد 12 درصدی سطح زیرکشت میگو در کشور
03 شهریور 1400 - 16:16
شناسه : 8724
8
سطح زیرکشت میگو در کشور در سال‌جاری نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: سطح زیرکشت میگو با حدود ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل به تقریباً ۱۳ هزار و ۶۰۷ هکتار رسیده است.

عیسی گلشاهی بیشترین سطح زیرکشت میگو را مربوط به استان بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: سطح زیرکشت میگو در این استان حدود ۶۰۵۳ هکتار است که ۵۳ هکتار بیشتر از سطح هدف‌گذاری شده در برنامه ششم توسعه می‌باشد.

وی سطح زیرکشت میگو در استان هرمزگان را نیز ۵۲۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۵۰ هکتار سطح کشت میگو در این استان هدف‌گذاری شده بود.

گلشاهی افزود: در برنامه ششم توسعه، در مجموع کشت ۱۳ هزار و ۲۱۶ هکتار میگو برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده و که تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۷ هکتار آن محقق شده است.

وی درباره آثار خشکسالی بر ماهیان پرورشی، گفت: احتمالاً ماهیان پرورشی سردآبی تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته‌اند.

سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری با بیان این که هنوز برآورد دقیقی از کاهش تولید ماهیان سردآبی بر اثر خشکسالی صورت نگرفته است، پیش‌بینی کرد که میزان تغییر در سطوح تولید تا آخر نیمه نخست امسال به‌طور دقیق برآورد شود.

وی در مورد تأثیر قطعی برق بر تولید ماهیان پرورشی در استخرها نیز اذعان داشت: برخی از استخرهای پرورش ماهی قزل‌آلا برای هوادهی و افزایش تولید در واحد سطح از مکانیزاسیون استفاده می‌کنند که به‌طور عمده تحت تأثیر نیروی برق هستند.

گلشاهی ادامه داد: هنوز آمار دقیق تلفات ماهیان در این استخرهای پرورشی جمع‌آوری نشده است هرچند پیش‌بینی می‌کنیم تلفات موردی بوده باشد.

وی گفت: هرگونه اعداد و ارقام درباره میزان تلفات ماهیان پرورشی ناشی از قطعی‌های برق در استخرهای مکانیزه باید براساس نظرات و بررسی‌های کارشناسی اعلام شود.

گلشاهی، راه حل در مورد قطعی‌های مکرر برق برای استخرهای مکانیزه پرورش ماهی را کاهش میزان تراکم ماهی در واحد سطح دانست.

وی در عین حال اذعان داشت: قطعی مکرر برق موجب می‌شود پرورش‌دهندگان زودتر و در خارج از سایز ماهیان خود را روانه بازار کنند و یا تعداد کمتری بچه ماهی در استخرها بریزند تا تولیدشان پایدار باشد که در دو صورت منجر به ضرر اقتصادی می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.