حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4531 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سازمان تحقیقات، پیشران و موتور محرکه بخش کشاورزی است
16 شهریور 1399 - 20:30
شناسه : 3806
7

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سازمان تحقیقات، پیشران و موتور محرکه بخش کشاورزی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، دکتر کامبیز بازرگان در مراسم معارفه سرپرست حراست این سازمان اظهار داشت: سازمان تحقیقات با مجموعه‌ای از اندیشمندان با بیش از […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سازمان تحقیقات، پیشران و موتور محرکه بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، دکتر کامبیز بازرگان در مراسم معارفه سرپرست حراست این سازمان اظهار داشت: سازمان تحقیقات با مجموعه‌ای از اندیشمندان با بیش از ۲ هزار عضو هیأت علمی دارای جایگاه خاص از توان این نخبگان است. این سازمان به لحاظ آن که در یافتن راهکارهای علمی و فنی مشکلات بخش تولید محل ارجاع وزارت جهاد کشاورزی است در حقیقت به‌عنوان پیشران و موتور محرکه بخش کشاورزی است که از آن انتظار می‌رود در پیشرفت کشاورزی کشور تغییرات رو به رشد و چشمگیری رقم بزند.

وی با بیان این که مدیریت در مجموعه‌ای که افراد صاحب اندیشه و ایده حضور دارند به مراتب سخت‌تر است، افزود: سازمان تحقیقات به لحاظ حضور فرهیختگان و جمع نخبگانی شرایط، مدیریت و حراست متفاوت می‌طلبد و لازم است بیشترین تکیه بر نوگرایی درتناسب با کارمندان فرهیخته داشته باشد و در این بین لازم است با تکیه بر منابع انسانی، فضا برای تبلور اندیشه‌ها با در نظر گرفتن آرمان‌ها و چارچوب‌های سازمان فراهم شود و تلاش همگان برای خدمت به کشور هماهنگ شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، جایگاه حراست در تحقق آرمان سازمان در خدمت‌رسانی را بزرگ و خطیر دانست و افزود: حراست برای کارمندان و رئیس سازمان بالاترین تکیه‌گاه و محل رجوع است تا همکاران بتوانند در فضای امن و با فراق بال مجموعه را نقد کنند و ارتباطات باید به‌گونه‌ای باشد که نظرات و ایده‌های کارکنان ولو رده‌های پایینی مطرح و دیده شود.

وی ادامه داد: حراست از آرمان‌ها دفاع می‌کند و در این راستا به مدیرانی که مسئولیت‌های خطیر گرفته‌اند یاری می‌رساند با آرمان‌ها و چارچوب‌ها همگام باشند و از انرژی کارکنان برای هم‌افزایی استفاده شود.

دکتر بازرگان با بیان این‌که در مسئولیت بالاتر، خدمت‌رسانی سخت‌تر و حساسیت بیشتر می‌شود، تصریح کرد: دوران مسئولیت روزی شروع و زمانی پایان خواهد یافت و هرچه جایگاه و پست مسئولیتی بالاتر می‌رود، خلوص، نیت خیر و خودسازی درونی نیز باید بیشتر شود و از خدا یاری بخواهیم که دراتخاذ تصمیات درست در خورشان و جایگاه مسئولیت خود موفق باشیم.

به گفته وی، دوران مسئولیت را برای هر یک از مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت خدمتگزاری دانست و خاطرنشان ساخت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از حیث دربرگیری پرسنل و اعضای هیأت علمی فرهیخته مدیران انتظار می‌رود در تحقق این آرمان پیشرو باشند.

این مقام مسئول در ادامه به اشاره به مفهوم عدالت و مساوات اندیشه‌های پویا و خلاق را شایسته فراهم کردن بستر رشد بیشتر دانست و بیان داشت: عدالت یعنی هر چیزی سرجای خودش و باید به انسان توانمند بهای بیشتری داده شود و عدالت این است که بین شخصی که در انجام وظیفه خود سعی و تلاش بیشتری می‌کند با فردی که احساس مسئولیت نمی‌کند تفاوت قائل شویم.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات آقای فراهانی رئیس سابق حراست این سازمان، وی را مدیری با تعامل بالای سازمانی و درک متقابل دانست و از تعاون نزدیک ایشان با مدیران این سازمان تقدیر کرد.

دکتر بازرگان با تبریک به آقای عبدی در عهده‌دار شدن مسئولیت حراست سازمان تعهد شایستگی و مسئولیت‌پذیری ایشان را از نقاط قوت ایشان نام برد که امید می‌رود با رویکرد نوگرایی با احترام به مدیران سابق مجموعه را به همگرایی بیشتر و خدمت‌رسانی بیشتر سوق دهند.

لزوم توجه به جایگاه حراست در ساختار ادارات و سازمان‌ها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان نیز در این مراسم، با اشاره به جایگاه و اهمیت حراست در ساختار ادارات و سازمان‌ها، حراست از ارزش‌های انقلابی و اسلامی را از مهمترین کارکردهای این نهاد مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: هرجا به اهمیت حراست توجه شده سازمان از آن نفع برده و از آسیب به دور مانده است.

حجت‌الاسلام سعیدیان یادآور شد: حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی همواره از نیروهای قوی و خوبی برخوردار بوده و مدیرانی شایسته اداره آن را برعهده داشتند که در اینجا لازم است از مدیریت جناب آقای مهندس فراهانی به جهت سعی در انجام شایسته مأموریت‌های خود قدردانی نموده و برای آقای عبدی در پست جدید آرزوی موفقیت دارم.

صیانت همراه با اشرافیت، از وظایف حراست است

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، با اشاره به جایگاه و قدمت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در دوره‌های تاریخی کشاورزی از زمان وجود دانشکده فلاحت و برزگری تا شکل‌گیری هسته دانش و تحول آن در قالب دانشکده‌ها و پردیس‌های کشاورزی امروزی بیان داشت: تاریخ هر مجموعه و نهادی باارزش‌ترین سرمایه معنوی است که در اختیار آیندگان قرار می‌گیرد تا با درک آن به اهمیت نهادی که در آن مشغول فعایت هستند پی برده و در حفظ دستاوردهای آن مجموعه تلاش کنند؛ شکل سازمان یافته تحقیقات و رویکردهای مهم پژوهشی این سازمان در قالب مؤسسه‌های تحقیقات پنبه، سرم‌سازی و گیاه‌پزشکی این سازمان و تحولات تاریخی آن در مقاطع مختلف زمانی گواه آن است که می‌توان بخش مهمی از تاریخ کشاورزی کشور را در پیشنیه تاریخی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی جستجو کرد و به جهت تاریخ غنی آن است که همواره این سازمان و ساختارهای آن مایه مباهات وزارت جهاد کشاورزی است و لذا لازم است از بخش کشاورزی نیز مانند سایر زمینه‌های کاری علمی به‌عنوان یک بخش کاملاً تخصصی در سطح اجرا معرفی شود.

مهندس طمراسی با بیان این که وظیفه حراست، صیانت همراه با اشرافیت، بیان داشت: صیانت به معنی حفاظت و کنترل از با ارزش‌ترین دارایی‌های نظام یعنی نیروی انسانی از مهمترین وظایف حراست است و هرجا که در ذیل آن یک ارزش مادی و معنوی برای آن تعریف شود جزو حوزه مأموریتی حراست محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه حراست در وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: منظور از اشرافیت در حراست وزارت جهادکشاورزی اشرافیت محتوایی است که لازم است این ساختار در وزارت جهادکشاورزی مبتنی بر حراست فنی تعریف شود در این صورت است که حراست همراه با اشرافیت در این دستگاه معنی‌دار می‌شود.

این مسئول با تبیین ضرورت پاسخگویی سریع به موضوعات مطرح شده در حوزه کشاورزی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی موضوعاتی وجود دارد که لازم است بدون فوت وقت به آن رسیدگی شود و این ضرورت از جمله ویژگی‌های مهم نیروی حراست در وزارت جهادکشاورزی و بدنه مدیران ارشد این مجموعه است که آمادگی و کارآمدی ویژه‌ای را می‌طلبد.

مهندس طمراسی ضمن آرزوی موفقیت برای آقای عبدی و تقدیر از دکتر بازرگان رئیس سازمان به جهت معرفی ایشان برای تصدی پست حراست این سازمان از آقای فراهانی بابت زحمات و تلاش‌ها در عهده‌دار بودن مسئولیت حراست سازمان قدردانی کرد و از ادامه همکاری ایشان در دیگر پست‌های مدیریتی حراست وزارت جهادکشاورزی خبر داد.

حرکت در چارچوب قانون و عمل به وظایف خط‌مشی حراست سازمان تحقیقات

سرپرست حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نیز با اشاره به سوابق کاری خود، خط‌مشی مدیریتی خود را حرکت در چارچوب قانون و عمل به وظایف قانونی نام برد و ابراز امیدواری کرد کارکرد حراست در جهت تعالی سازمانی با تقویت تعامل بین مدیران و همکاران سازمان به لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد و نوگرایی در آن پیگیری شود.

عبدی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که بر اصل نظارت تأکید می‌دارد نظارت مردم بر مردم، نظارت مردم بر دولت و نظارت دولت بر مردم را سه وجه اشاره شده در قانون نام برد و جایگاه حراست را براساس این اصل مهم برشمرد.

وی، سازمان تحقیقات را به لحاظ داشتن مدیران ارشد با سلامت سازمانی ممتاز دانست و وجود همکاران فرهیخته در این مجموعه را به لحاظ کاری فرصتی مغتنم برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتواند با برخورداری از تجربیات ارزشمند مدیران سابق ادامه‌دهنده راه آنان باشد و با در حفظ و توسعه دستاوردهای ایجاد شده منشا خدمت باشد.

گفتنی است؛ با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و رئیس مرکز حراست وزارت جهادکشاورزی از خدمات آقای فراهانی با اعطای لوح یادبود تقدیر و حکم انتصاب قائد عبدی به‌عنوان سرپرست اداره کل حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به وی ابلاغ شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.