حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سهم دولتی‌ها از واردات نهاده‌های دامی به ۳۰ درصد رسید
15 شهریور 1400 - 16:05
شناسه : 8905
5
مشاور اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت‌های دولتی اجازه فعالیت تجاری ندارند و این درحالیست که سهم دولتی‌ها از واردات نهاده‌های دامی طی سال‌های اخیر از ۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش داغ(دیده‌بان امنیت غذایی)، در این جلسه ابوالحسن خلیلی رییس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: این اتحادیه با حمایت‌های اتاق بازرگانی در دوره جدید فعالیت‌های خود تلاش کرد گامی مؤثر در مسیر فعالیت‌های تشکلی بردارد.

وی افزود: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در دوره جدید فعالیت خود تلاش کرد تا نقش تسهیل گری میان واردکنندگان با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت ایفا کند.

خلیلی در ادامه با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و سیاست‌های ارزی اظهار کرد: با توجه به مواجه شدن کشور با پدیده خشکسالی و معطوف شدن تلاش دولت برای تأمین گندم مورد نیاز لازم است تا اقدامات کافی در زمینه لجستیک صورت بگیرد.

رییس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران افزود: همزمانی دوره واردات گندم با سایر کالاهای اساسی می‌تواند برای جابجایی اقلام به داخل کشور اشکالاتی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم اعلام سیاست‌های ارزی دولت با توجه به ضرورت تداوم روند تأمین کالاهای اساسی به ویژه نهاده‌های دامی در نیمه دوم سال به عنوان یکی از موانع تداوم فرایند خرید و واردات کالا محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه، ناصر ایمانی مشاور اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: سیاست‌های ارزی کشور لازم است تا در اسرع وقت شفاف سازی شود.

وی با اشاره به افزایش سهم دولتی‌ها از واردات نهاده‌های دام و طیور گفت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت‌های دولتی اجازه فعالیت تجاری ندارند و این درحالیست که سهم دولتی‌ها از واردات نهاده‌های دامی طی سال‌های اخیر از ۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد داد تا اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای مشکلات این صنف را به اتاق بازرگانی تهران اعلام نماید تا این معضلات در جلساتی که با سران کشور برگزار می‌شود، مطرح و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.