حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
شبکه اجتماعی «تاک» آماده خدمات‌رسانی به کاربران بخش کشاورزی
31 شهریور 1399 - 8:44
شناسه : 4114
8

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: شبکه اجتماعی تاک با هدف ترویج دانش کشاورزی بین بهره‌برداران در بستر فضای مجازی آماده خدمت‌رسانی به کاربران این بخش است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، دکتر کامبیز بازرگان در مراسم تقدیر از عوامل اجرای […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: شبکه اجتماعی تاک با هدف ترویج دانش کشاورزی بین بهره‌برداران در بستر فضای مجازی آماده خدمت‌رسانی به کاربران این بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، دکتر کامبیز بازرگان در مراسم تقدیر از عوامل اجرای پروژه شبکه اجتماعی «تاک» اظهار داشت: نبود ارتباط پیوسته با بهره‌برداران از معضلات مهم بخش کشاورزی است که با راه‌اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک»، این ارتباط مستمر و پویا بین کشاورزان و متخصصان بخش کشاورزی برقرار شده است.

وی مجهز شدن بهره‌برداران به علم و دانش-روز را از اقتضائات عصر جدید دانست و خاطرنشان ساخت: لازم است بهره‌برداران در داشتن اطلاعات فنی و دانش به روز باشند تا بتوانند به سهولت و به صورت برخط به اطلاعیه‌ها، دستورالعمل‌ها، قوانین و دیگر اطلاعات دسترسی داشته باشند که این امر می‌تواند آنان را از حضور فیزیکی در مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه‌ها بی‌نیاز کند.

معاون وزیر در سازمان تحقیقات کشاورزی با اشاره به ویژگی‌های اپلیکیشن شبکه اجتماعی تاک بیان داشت: این شبکه اجتماعی که برای اولین‌بار در سطح کشور با هدف ترویج دانش کشاورزی و منابع طبیعی بر بستر فضای مجازی تولید و آماده ارائه خدمات به بهره‌برداران و کشاورزان است، این امکان را به بهره‌برداران بخش کشاورزی و سایر کاربران می‌دهد که با استفاده از این شبکه اجتماعی خدمات موردنیاز خود را با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان دریافت کنند.

به گفته وی، علاوه‌بر این کشاورزان می‌توانند محصولات خود را از طریق این اپلیکیشن به جامعه معرفی کنند و سؤالات، پیشنهادات و توصیه‌های خود را با وزیر، معاونان و مدیران بخش کشاورزی در میان بگذارند.

دکتر بازرگان در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان، هدف از ایجاد شبکه اجتماعی کشاورزی ایران تاک را ترویج دانش کشاورزی و منابع طبیعی در بین بهره‌برداران بخش کشاورزی بر بستر فضای مجازی خواند.

تاک بستری مناسب برای ارتباط با بهره‌برداران بخش کشاورزی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، ایجاد کانال‌های تخصصی در تاک و ارائه محتویات علمی، آموزشی و ترویجی در این کانال‌ها تحت نظارت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و ستاد هوشمندسازی کشاورزی را بستری مناسبی در جهت ایجاد ارتباط پیوسته با بهره‌برداران بخش کشاورزی دانست.

مهندس احمدی، امکان دریافت پیش‌بینی وضعیت آب و هوا براساس موقعیت جغرافیایی و آخرین توصیه هواشناسی کشاورزی را از دیگر مزیت‌های این برنامه کاربردی جدید خواند و تصریح کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی و کاربران، با ثبت اطلاعات محصول و موقعیت جغرافیایی خود می‌توانند توصیه‌های به هنگام کشاورزی و مخاطرات اقلیمی را از طریق این سامانه دریافت کنند.

وی بیان کرد: کاربران می‌توانند با یک کلیک تمام رسانه‌های نوشتاری (نشریات ترویجی و فنی و …)، رسانه‌های صوتی و تصویری (فیلم و انیمیشن ترویجی و …) و اپلیکیشن‌های کاربردی کشاورزی را دریافت کنند.

این مسئول افزود: در تاک بازار عمده محصولات کشاورزی (برای خرید و فروش عمده)، بازار نهاده‌های کشاورزی، دیوار تاک (خرید و فروش کالا و خدمات کشاورزی) و اجاره خدمات و تجهیزات کشاورزی (اجاره یا رزرو) در دسترس است.

احمدی با بیان این که امکان دسترسی سریع به خدمات مالی بانک کشاورزی و نیز خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سامانه تاک ایجاد شده است، گفت: در این سامانه می‌توان تمام قبوض و حتی قبض جرائم رانندگی را پرداخت کرد.

فعالیت شبکه اجتماعی تاک با بیش از ۱۰ هزار کاربر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع‌رسانی کشاورزی سازمان تحقیقات نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان گفت: ایجاد این شبکه اجتماعی از سال ۹۷ کلید خورد و اسفندماه سال ۹۸ اولین نسخه آن به بار نشست و امروز با بیش از ده هزار کاربر مشغول به فعالیت است. در این شبکه، کانال‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی که آخرین اطلاعات هر بخش را در اختیار بهره‌برداران و تولیدکنندگان قرار می‌دهد، ایجاد شده است.

دکتر فرازمند اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های تصویری، هواشناسی کشاورزی، پیش‌بینی هوا، سرویس هشدار مخاطرات کشاورزی، اتصال به بانک رسانه‌ها و اپلیکیشن کشاورزی، اخبار کشاورزی، خدمات پرداخت تمامی قبوض و تماس صوتی و تصویری از امکانات این شبکه اجتماعی است و کاربران می‌توانند اپلیکیشن تاک را از سایت رسمی www.agritak.ir نصب کنند.

دسترسی به کانال‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در برنامه تاک

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان نیز ضمن قدردانی از رئیس سازمان و دیگر مدیران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اجرای پروژه راه‌اندازی شبکه اجتماعی تاک گفت: گفتگو با دوستان، تماس تصویری و صوتی رایگان و ارسال فایل‌های حجیم، دسترسی به کانال‌های تخصصی کشاورزی و خدمات مختلف حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در برنامه تاک فراهم شده است و این خدمات با ۶۰ درصد تخفیف اینترنت ارائه شده است.

مهندس میثم عسکری با اشاره به فضای ابری نامحدود در سامانه تاک افزود: سامانه تاک برای استفاده در گوشی موبایل و یا از طریق وب امکان‌سازی شده است و کاربران می‌توانند در تمام دستگاه‌های ارتباطی خود یکجا و یکسان به پیام‌های خود دسترسی داشته باشند و بدون محدودیت نوع فایل و یا حجم در فضای ابری قادر به آپلود فایل‌ها و یا مطالب خود هستند.

در این مراسم با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سایر مدیران ضمن اعطای لوح یادبود به مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره «گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان» از مساعی این گروه در برنامه‌ریزی، طراحی و راه‌اندازی شبکه اجتماعی تاک قدردانی شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.