حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
شرکت‌های دانش‌بنیان در کاشت درخت به کمک منابع طبیعی می‌آیند
10 بهمن 1401 - 16:08
شناسه : 15618
4
با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و تأکیدات ویژه ایشان بر اهمیت توسعه و شکوفایی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف، روز گذشته نمایندگان ۱۲ شرکت دانش‌بنیان به همراه نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان منابع طبیعی حضور یافته و توانمندی‌های حوزه خود را در بخش مرتبط با فعالیت‌های منابع طبیعی ارائه کردند.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی در این نشست با تشریح فرآیند انجام کاشت یک میلیارد نهال در کشور و بیان محدودیت‌های اقلیمی، کم‌آبی و کاهش اعتبارات مالی خاطرنشان کرد: با توجه به این محدودیت‌ها و تنگناها، با فعالیت‌های مبتنی بر دانش امروز و شرکت‌های دانش‌بنیان این مشکلات قابل حل است.

نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در این نشست که بخشی پهپادی و تعدادی دیگر سوپرجاذب بودند، توانمندی‌های خود را در زمینه بذرپاشی هوایی به روش «شلیک در خاک»، مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی، نظارت و پایش عرصه‌های منابع طبیعی، تصویر‌برداری از عرصه‌ها و اعلام وضعیت گونه‌های مرتعی و جنگلی به لحاظ سلامت‌گونه و پایش تغییرات و پیشرفت جنگل‌کاری و همچنین استفاده از تکنیک‌های کارآمد و علمی در جهت تولید آب از رطوبت هوا و شبنم  ارائه کردند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۷۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که ۳۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.