حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
صادرات 40 تنی خوراک آماده آبزیان به روسیه برای نخستین بار در کشور
21 شهریور 1401 - 12:34
شناسه : 14060
4
سرپرست دفتر بهبود كيفيت، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات، در خصوص صادرات 40 تني خوراك آماده آبزيان (ماهي كپور) تأكيد كرد: باز شدن درهاي صادرات به روسيه فرصتي مناسب براي كارخانه‌هاي ايراني است كه بخشي از تأمين خوراك كشور روسيه از اروپا جبران شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر عباس مختاری با بیان این مطلب افزود: در شهریور 1401 برای اولین بار 40 تن صادرات غذایی آماده (ماهی کپور) از طریق کارخانه گلیک دانه نوید از استان گیلان صورت گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها یک کارخانه ثبت شده خوراک آماده آبزیان در بحث صادرات وجود دارد که امیدواریم در آینده بتوانیم این تعداد را همانند کارخانه‌های فراوری شده که بیش از  34 کارخانه ثبت شده در کشور است، برسانیم تا امر صادرات با توجه به تقاضای کشور روسیه صورت گیرد.
دکتر مختاری در ادامه به حجم صادرات انواع خوراک آماده آبزیان تا پایان سال اشاره کرد و گفت: در 5 ماه اول سال جاری 23 هزار 590 تن صادرات انواع خوراک آماده آبزیان به 12 کشور صورت گرفته که 16 هزار 278 تن از این صادرات به کشور عراق بوده است و  پیش بینی ما تا پایان سال افزایش 20 تا 30 درصدی حجم صادرات است.
سرپرست دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان با بیان اینکه بخش خصوصی با استفاده از فرصت‌هایی که در بخش نمایشگاهی برای آن‌ها ایجاد می‌شود می‌توانند زمینه صادرات را فراهم کنند، اظهار داشت: امید است کارخانه‌ها بتوانند با ورود موقت نهاده‌ها خوراک آماده را تهاتر کرده و ارزش افزوده برای محصول صادراتی خوراک را ایجاد کنند.
دکتر مختاری عراق را از مهم ترین کشورهای هدف در زمینه صادرات انواع خوراک آماده ابزیان دانست و گفت: ارمنستان و ازبکستان بیشترین درخواست خوراک آماده آبزیان را بعد از عراق دارند بنابراین دراین صنعت به دلیل اینکه دقت خاصی نیاز دارد و البته با وجود کارشناسان خبره در ایران،  از این خوراک در بین دیگر کشورها استقبال زیادی شده است.
وی در ادامه گفت: صادرات خوراک آبزیان در سال گذشته 30 هزار تن بوده در حالی که این آمار در 5 ماهه نخست امسال 23 هزار 590 تن صادرات می‌باشد مجموع درآمد حاصله 11 میلیون 196 هزار دلار در سال 1400 یوده و امسال  به میزان 20 درصد هم از نطر وزنی و هم از لحاظ ارزشی افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کشورهای بازار هدف به 12 کشور افزایش یافته است گفت: حجم صادرات به کشور عراق نشان دهنده این است که درآینده نزدیک ترکیب صادراتی ما نسبت به ده سال گذشته تغییر پیدا می کند زیرا در ده سال گذشته بیشترین صادرات، به گوشت ماهی اختصاص داشته اما امروز این صادرات به سمت نهاده های خوراک آبزیان وبچه ماهی کپور تغییر یافته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.