حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ضرورت اجرای الگوی کشت بنا به اقتضای نیاز آبی کشور
02 آبان 1401 - 13:12
شناسه : 14547
2
محمد سبزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: الگوی کشت با توجه به شرایط خشکسالی و کم‌آبی، نیاز کشور است و با اجرای آن و داشتن یک برنامه مدون می‌توان به خودکفایی در برخی محصولات اساسی کشاورزی دست یافت.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی اظهار داشت: الگوی کشت محصولات در کشور باید اصلاح شود و قرار نیست هر محصولی را تولید کنیم بلکه می‌توان محصولات آب‌بر را با کشت فراسرزمینی تولید کرد.

سبزی ادامه داد: در چارچوب الگوی کشت، گندم آبی افزایش نخواهد داشت و ممکن است کمتر هم بشود، اما سطح کشت گندم دیم افزایش می‌یابد و این امر با بکارگیری دانش و فناوری و همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط شدنی است.

وی با اشاره به این که الگوی کشت در برنامه‌های پنج ساله کشور مطرح شده، اما عملیاتی نشده است، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی عزم جدی برای اجرای الگوی کشت دارد و اجرای این طرح و تأمین امنیت غذایی مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: امسال شروع طرح الگوی کشت در اراضی زراعی است و وزیر جهاد کشاورزی از همین ابتدا خواستند که این طرح در حد شعار نباشد.

وی در همین حال اضافه کرد: طرح الگوی کشت توسط اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و استان‌ها به تناسب کشت‌شان تقسیم‌بندی شده‌اند و مشخص شده امسال کدام استان‌ها چه محصولاتی را کشت کنند.

سبزی گفت: در سال‌های بعد سایر زیربخش‌ها مانند باغبانی در قالب الگوی کشت قرار می‌گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.