حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4462 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ضرورت راه‌اندازی نهضت ملی برای حفاظت از منابع آب و خاک کشور
14 آذر 1400 - 16:36
شناسه : 10120
6
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت راه‌اندازی نهضت ملی برای حفاظت ار منابع آب و خاک کشور تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز جهانی خاک که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با بیان اینکه شرایط خوبی در حوزه خاک و حفاظت از خاک در کشور نداریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قضیه خاک از قضیه آب مهم‌تر است، خاک ماده‌ای است که برای ایجاد یک سانتی‌متر از آن ۷۰۰ سال زمان نیاز است این میراث باید برای حیات نسل‌های بعد حفظ شود.

دکتر ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز در بحث حفاظت از آب و خاک حاکم بر کشور است نیازمند تغییر نگرش است و باید در بخش‌هایی از کشور که مشکلات فرونشست و فرسایش داریم با تمرکز اقدامات جدی و ضروری انجام دهیم.

وی با بیان این که در بحث حفاظت از آب و خاک چندین کار باید با هم انجام شود، تأکید کرد: نیاز به فناوری، علم و دانش و تزریق آن به حوزه‌های طبیعت و حفاظت از آب و خاک داریم.

دکتر ساداتی‌نژاد ادامه داد: اقدام دیگر بهره‌گیری از مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی برای حفاظت از آب و خاک است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بزرگترین حافظان آب و خاک مردم هستند و می‌توان یک نهضت بزرگ ملی را در کشور در راستای حفاظت از آب و خاک راه‌اندازی کرد.

وی افزود: رسانه‌ها بزرگترین و بیشترین آگاهی را به مردم می‌دهند و می‌توانند حرکتی آگاهانه را در این بخش راه‌اندازی کنند و از همه رسانه‌ها که در این زمینه فعالیت می‌کنند تقدیر می‌کنیم.

دکتر ساداتی‌نژاد در رابطه با اختصاص ردیف بودجه اختصاصی منابع طبیعی در بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش کردیم به‌دلیل اینکه منابع طبیعی ظرفیت‌های بی‌نظیر درآمدی در خود دارد و تا به امروز مغفول مانده است با ایجاد یک ردیف درآمد اختصاصی بتوانیم منابع طبیعی را به سمت اقتصادی اداره کردن پیش ببریم و از محل منافع آن هم در فعالیت‌های حفظ آب و خاک و آبخیزداری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در زراعت چوب و جنگلداری در کشور انجام شده است، گفت: همچنین طرح‌های خوبی برای حفاظت از آب و خاک در سراسر کشور انجام شده که قابلیت نمونه شدن دارند.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها و همه مردم ایران که علاقه‌مند به منابع طبیعی هستند،خاطرنشان کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی به همکاری می‌کنیم.

در پایان این مراسم، از فعالین حوزه حفاظت از آب، خاک و منابع طبیعی در کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست کشور تقدیر شد.

گفتنی است، پس از پایان این مراسم، ششمین نمایشگاه ماشین‌آلات،تجهیزات و سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.