حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
طرح تکثیر ماهیان دریایی در دستور کار ستاد زیست فناوری
20 مهر 1399 - 11:51
شناسه : 4530
7

با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، استخراج و تجاری‌سازی فرومون‌ها در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی اجرایی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، استخراج و تجاری‌سازی فرومون‌ها در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی (ماهی صبیتی) طرحی است که با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری […]

ارسال توسط :
پ
پ

با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، استخراج و تجاری‌سازی فرومون‌ها در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، استخراج و تجاری‌سازی فرومون‌ها در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی (ماهی صبیتی) طرحی است که با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود.

فرومون‌ها سیگنال‌های مولکولی هورمونی یا مشتقات آنها هستند که در محیط بیرون از بدن بر گونه‌های یکسان اثر می‌گذارند. این طرح فعلاً بر روی ماهی گونه صبیتی در حال اجرا است.

ماهی صبیتی با نام علمی hasta Sparidentex از غذاهای با ارزش دریایی است که به میزان زیادی در خلیج فارس و سواحل هند، از آب‌های کم عمق ساحلی تا اعماق متوسط یافت می‌شوند. استفاده از فرومون جنسی برای ماهی صبیتی با هدف سیالیت اسپرم‌ها و افزایش حجم و سرعت تحرک اسپرم توصیه شده است.

براساس اعلام معاونت علمی، این طرح با همکاری گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی با بودجه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.