حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4518 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ظرفیت صادرات خوراک آبزیان در کشور
31 اردیبهشت 1401 - 15:55
شناسه : 11813
4
مهندس سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ظرفیت تولید خوراک آبزیان حدود یک میلیون تن در کشور است و می‌توان مازاد مصرف را هم صادر کرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در نشست با کارکنان شیلات لرستان افزود: تلاش می‌شود در بستر عرضه و تقاضای خوراک و نهاده آبزیان، مسیر صحیح اقتصادی ایجاد شود تا علاوه بر تأمین خوراک، بستر صادرات نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: همچنین صندوق حمایت از فعالیت‌های شیلات راه‌اندازی می‌شود و پیش از این نیز “شیلات کارت” با هدف تأمین سرمایه در گردش ایجاد شده است.

وی در سازمان شیلات اظهار داشت: تسهیلاتی در استان‌ها برای توسعه آبزی‌پروری اعطا می‌شود که باید در سطح ملی باشد و علاوه بر این، فعالیت‌های دانش‌بنیان، اقدامات ترویجی و انتقال فناوری به این حوزه هم بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: یک میلیون و ۲۶۸ هزار تن ظرفیت تولید آبزیان کشور است که ۷۱۵ هزار تن در بخش صید و صیادی و ۵۵۵ هزار تن آبزی‌پروری شامل ماهیان سردآبی، گرمابی، زینتی و میگو در آب شور می‌باشد.

مهندس حسینی با اشاره به رتبه نخست لرستان در تولید ماهی قزل‌آلا گفت: در گذشته برای تأمین تخم چشم‌زده به خارج از کشور وابسته بودیم که اکنون برای تولید بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور، در این استان زیرساخت وجود دارد یا قابل تأمین است.

وی تنوع گونه پرورشی ماهی در لرستان را قابل توجه دانست و افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی، فرصت‌های خوبی در استان ایجاد شده است که تا چهار سال آینده شاهد تحول و جهش مناسبی خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این نشست گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر ۱۹ آذر پارسال رئیس‌جمهور برای شیلات استان لحاظ شده است.

سیدعماد شاهرخی افزود: بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب این اعتبار تأمین شده است و بخشی از این رقم نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه، شیلات و جهاد کشاورزی تأمین خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان نیز گفت: ظرفیت کنونی تولید آبزیان در استان سالانه ۳۰ هزار تن است که در سال آینده به بیش از ۳۵ هزار تن می‌رسد.

کیارش بیرانوند افزود: چندین مجتمع تولید ماهیان خاویاری در استان در حال تجهیز و جذب سرمایه گذاران جدید نیز در دست اقدام است که پیش‌بینی می شود با تولید بیش از پنج هزار تن ماهی خاویاری، در سال های آینده تولید ۵۰ تا ۱۰۰ تن خاویار محقق شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.