حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
علت افزایش قیمت مرغ
11 بهمن 1399 - 15:31
شناسه : 6250
6

دو هفته‌ای می‌شود که قیمت مرغ گرم در بازار با افزایش ‌قیمت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی مواجه شده است. افزایش قیمتی که نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی علت آنرا افزایش هزینه‌های تولید عنوان کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، حبیب اسدالله‌نژاد، در این‌باره اظهار کرد: بعد از […]

ارسال توسط :
پ
پ

دو هفته‌ای می‌شود که قیمت مرغ گرم در بازار با افزایش ‌قیمت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی مواجه شده است. افزایش قیمتی که نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی علت آنرا افزایش هزینه‌های تولید عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، حبیب اسدالله‌نژاد، در این‌باره اظهار کرد: بعد از اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ را ۲۰ هزارو۴۰۰ تومان اعلام کرد قیمت مؤلفه‌های تولید را هم افزایش داد؛ به‌طوری‌که قیمت ذرت ۱۵۰۰ تومانی به ۱۷۰۰ تومان و سویا از ۲۷۰۰ تومان به ۳۲۰۰ تومان و جوجه یکروزه  از ۲۸۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان رسید.

وی ادامه داد: سایر مؤلفه‌های تولید مانند واکسن، دارو و ریزمغزی‌ها هم با افزایش قیمت همراه شده و همین افزایش قیمت هزینه‌های تولید را بالا برده است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ را افزایش نداده است دلیل نمی‌شود که تولیدکننده خسارت ببیند. قیمت واقعی مرغ حدود۲۴ هزارتومان است و درخواست ما نیز این است که قیمت مصوب مرغ از ۲۰ هزارو۴۰۰ تومان به حدود  ۲۴ هزارتومان افزایش یابد.

وی در پاسخ به اینکه چند درصد نهاده‌های موردنیاز واحدهای تولیدی با قیمت مصوب تأمین می‌شود، گفت: ۹۰ درصد نهاده‌های موردنیاز واحدهای تولیدی با قیمت مصوب دولتی تأمین می‌شود و حدود ۱۰درصد باقی مانده نیز توسط خود مرغداران از بازار آزاد تهیه می‌شود.

به گفته وی قیمت  ذرت و سویا در بازار آزاد به ترتیب ۳۸۰۰ تا۳۹۰۰ تومان و ۹۰۰۰ تومان است.

اسدالله‌نژاد با بیان اینکه هیچ کمبودی در تأمین مرغ در سطح کشور نداریم، گفت: گفته می‌شود در برخی از استان‌ها مرغ با سختی تأمین می‌شود، این موضوع ناشی از سیاست‌گذاری‌های جزیره‌ای برخی از استان‌ها است که راه خروج مرغ زنده را از استان خودشان می‌بندند و این تصمیم غیرکارشناسی است.

وی در پایان گفت: اگر نهاده‌ها تا پایان سال با همین میزان تأمین شود قیمت مرغ زنده بیشتر از ۱۷ هزارو ۵۰۰ هزارتومان نخواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.