حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4515 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
فاز دوم طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی استان‌های خوزستان و ایلام آغاز شد
11 بهمن 1399 - 21:52
شناسه : 6264
6

فاز دوم طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی استان‌های خوزستان و ایلام با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از‌ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رییس جمهور روز شنبه، در این مراسم با تشکر از زحمات وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت اجرای این طرح […]

ارسال توسط :
پ
پ

فاز دوم طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی استان‌های خوزستان و ایلام با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از‌ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رییس جمهور روز شنبه، در این مراسم با تشکر از زحمات وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت اجرای این طرح بسیار مهم گفت: در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در سال ۱۳۷۵ اعلام شد که باید این اراضی احیا شود. تا سال ۹۹ از ۵۵۰ هزار هکتار حدود ۷۴ هزار هکتار از کار انجام شد و در دولت تدبیر و امید با مجوزی که برای اجرای طرح از مقام معظم رهبری گرفته شد مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه به این طرح اختصاص یافت و خوشبختانه ۲۹۵ هزار هکتار امروز به بهره‌برداری رسیده است.

دکتر جهانگیری اظهار داشت: با اتمام فاز یک طرح، سه و نیم میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه شده و اگر طرح به‌طور کامل انجام شود به رکورد ۹ و نیم میلیون تن افزایش تولید محصولات استراتژیک موردنیاز کشور خواهیم رسید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح درآمد کشاورزان منطقه نیز افزایش یافته است، گفت: دولت برای خرید هر کیلو گندم در سال‌جاری از کشاورزان بیش از ۴ هزار تومان اختصاص داده است و این در حالی است که در ابتدای کار دولت آقای روحانی هر کیلو گندم تنها ۴۲۰ تومان خریداری می‌شد. از طرف دیگر دولت هر کیلو گندم را به بهای ۶۰۰ تومان به فروش می‌رساند تا نان ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر جهانگیری با اشاره به آغاز فاز دوم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام گفت: امیدوارم با اجرای این طرح از سوی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو به میزان ۲۵۵ هزار هکتار از اراضی باقیمانده نیز از نعمت آب و اصلاحات کشاورزی برخوردار شده و در اختیار مردم خوب خوزستان و ایلام قرار گیرد تا رضایت مردم همه شهرستان‌های استان تأمین شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین درخصوص مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان کشاورزان منطقه گفت: هنگامی که می‌بینم مردم منطقه‌ای که در نزدیکی کانون‌های نفت و گاز هستند درخواست بهره‌مندی از نعمت گاز را دارند متأسف می‌شوم حتماً دستور لازم را به استاندار محترم و وزیر نفت برای رفع دغدغه‌های مردم منطقه خواهم داد.

دکتر جهانگیری در عین حال گفت: از ابتدای دولت تاکنون تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از ۱۴ هزار به ۳۲ هزار روستا رسیده است یعنی نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید برای روستاییان که با فعالیت‌شان توسعه برای کشور ایجاد می‌کنند تلاش کنیم تا به نحو مطلوب نیازهایشان برآورده شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.