حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
فعالیت بانک کشاورزی به عنوان موتور توسعه بخش کشاورزی
25 آبان 1401 - 12:51
شناسه : 14834
4
بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی کشور در طول دوران طولانی فعالیت خود، همواره در خدمت رشد و اعتلای کشاورزی کشور بوده و با دارا بودن کارشناسان مجرب خود، نقش اساسی در رشد و توسعه فعالیت‌های تولیدی در تمامی زیربخش‌های کشاورزی، دام و طیور، شیلات و آبزیان، جنگل و مرتع، آب و خاک، تحقیقات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مرتبط، تعاونی‌های روستایی و تشکل‌های مرتبط با کشاورزی ایفا نموده است.
ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی‌خانی
پ
پ

یکی از مهمترین نیازهای امروز در کشاورزی کشور، لزوم رشد و ایجاد هرچه سریع‌تر انواع گلخانه در سراسر کشور است تا بدین وسیله قادر باشیم با کنترل و صرفه‌جویی در منابع آب و خاک، تولید محصولات کشاورزی باکیفیت را به طور چشمگیری افزایش دهیم. تولید محصولات کشاورزی به روش کشت گلخانه‌ای علاوه بر نقش بسیار مهمی که در مدیریت منابع آب، خاک و انرژی دارد، راهکار مؤثری برای کنترل شرایط اقلیمی و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی در راستای کاهش ضایعات، افزایش بازارپسندی، تولید محصولات صادرات محور و شکوفایی اقتصادی کشور است و بانک کشاورزی با اولویت دهی به پرداخت تسهیلات گلخانه‌ای، نقش مهمی در حمایت از فعالان این زیربخش ایفا می‌کند.

بانک کشاورزی همسو با برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و شاهد عملکرد بسیار خوب بانک در این زمینه می‌باشیم به نحوی که  تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حمایت از احداث و توسعه کشت گلخانه‌ای در هفت ماهه ابتدای سال 1401 نسبت به همین مقطع در سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

شایان ذکر است در همین راستا شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور در هفت ماهه ابتدای سال جاری با پرداخت 29749 میلیارد ریال تسهیلات از احداث و توسعه 510 هکتار گلخانه در کشور حمایت کرده و گامی بلند در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی و تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور برداشته شده است.

با توجه به محدودیت شدید منابع آب کشور، لازم است دولت منابع بیشتری را در اختیار بانک کشاورزی قرار دهد تا توسط این بانک در اختیار رشد و توسعه روزافزون صنعت گلخانه در اقصی نقاط کشور قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.