حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
لزوم برنامه‌ریزی علمی، دقیق و پیوسته در حوزه کشاورزی
04 تیر 1401 - 15:33
شناسه : 12634
6
دکتر محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه سرپرست سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان به مسئولیت‌ها و شرح وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئول امنیت غذایی کشور است که براساس قوانین ابلاغی کل زنجیره تولید از مزرعه تا سفره در حوزه محصولات کشاورزی در اختیار این وزارتخانه گذاشته شده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی با بیان این که هدف‌گذاری اصلی دشمن، سفره‌های مردم و تولید غذای کشور است، تصریح کرد: با وجود همه محدودیت‌ها و شرایط سخت جنگ اقتصادی، بخش کشاورزی در تأمین ارز کشور و نیازهای غذایی مردم نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

دکتر برومندی با اشاره به برنامه‌های این وزارت در حوزه دیپلماسی غذایی، کشاورزی قراردادی و… بیان کرد: باید در حوزه کشاورزی مطابق برنامه‌ریزی علمی، دقیق و پیوسته حرکت کنیم و در این راستا رفع مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان به عنوان قلب کشاورزی ایران مد نظر وزارتخانه است.

وی افزود: با توجه به اینکه اشتغال، اقتصاد و معیشت منطقه جنوب کرمان وابسته به کشاورزی است، انتظار می‌رود در نظامات بودجه‌ریزی سهم بخش کشاورزی به گونه‌ای باشد که بتوانیم چندین مشکل اساسی در بخش کشاورزی را حل و فصل کنیم.

بیش از ۵۰ درصد اقتصاد هفت شهرستان جنوبی کرمان وابسته به کشاورزی است

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد اقتصاد و اشتغال هفت شهرستان جنوبی کرمان وابسته به کشاورزی است و با توجه به نقش مهم و اساسی کشاورزی در معیشت و اشتغال منطقه انتظار می‌رود که جهاد کشاورزی مسئله اصلاح الگوی کشت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

حسین مهرابی اظهار امیدواری کرد؛ وزارت جهاد کشاورزی در کنار سایر وظایف و برنامه‌ها نظیر تأمین امنیت غذایی، تنظیم بازار و… با نگاه علمی و اصولی برنامه‌های بلندمدتی در زمینه الگوی بهینه کشت، بهره‌وری و سازگاری با کم آبی تدوین و با تلاش‌های بیشتری در این مسیر حرکت کند.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور نمایندگان مردم شریف هفت شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، روسای سازمان‌ها، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان، ائمه جمعه، فرمانداران جنوب، مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی جنوب، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی سازمان، محققین مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی جنوب کرمان، کارکنان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات جنوب کرمان و جمعی از مسئولان در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم با حکم وزیر جهاد کشاورزی، احمد احمدپور به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان معرفی و از زحمات سعید برخوری رئیس سابق این سازمان قدردانی به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.