حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
لزوم توجه به دانش تولید دنباله‌بندهای کشاورزی در کشور
13 آبان 1400 - 19:14
شناسه : 9788
4
معاون وزیر جهادکشاورزی تأکید کرد: معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت بر لزوم توجه به دانش و مهندسی تولید دنباله بندهای کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این حیطه تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس علیرضا مهاجر روز پنجشنبه، ۱۳ آبان‌ماه، در جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران به همراه رئیس مرکز توسعه‌ مکانیزاسیون کشور، با اشاره به وضعیت تحریم و بحران‌های اقتصادی کشور در شرایط کنونی، اظهار کرد: تراکتورسازی ایران که در چنین شرایطی اقدام به تولید می‌کند، نسل بسیار خوب مقاومت در کشور است.

وی ادامه داد: باید به خود ببالیم که در چنین شرایط سختی که هیچ کشوری در دنیا همچون ما در محاصره‌های اقتصادی قرار ندارد، توانستیم بر روی پای خود بایستیم؛ ما به آنچه که داریم افتخار می‌کنیم و می‌دانیم که تراکتورسازی ایران نیز نهایت کمک خود را به بخش کشاورزی انجام می‌دهد اما اکنون نیازمند پیشرفت نیز هستیم.

وی با تأکید بر اینکه این شرکت باید در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته باشد، گفت: بخش کشاورزی ما علاوه‌بر تراکتور، نیازمند دنباله‌بندهای استاندارد نیز است و علی‌رغم اینکه ساخت این ادوات از ساخت تراکتور پیچیده‌تر است، اما با توجه به پتانسیل شرکت تراکتورسازی ایران بایستی از این ظرفیت برای پیشرفت در عرصه مهندسی و ساخت دنباله‌بندها استفاده کرد.

مهندس مهاجر خاطرنشان کرد: اگر این شرکت در حوزه دنباله‌بندها جهت توسعه خود سرمایه‌گذاری نکند، در آینده دچار مشکل و بحران خواهد شد.

وی در خصوص صادرات محصول تراکتور ایران نیز افزود: زمانی باید دست به صادرات بزنیم که از نظر قیمت و تکنولوژی از سایر رقبای جهانی پیشی گرفته باشیم، در نتیجه افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه نیز با توجه به سرعت بالای تغییر تکنولوژی لازم است.

وی ادامه داد: اگر در آینده، تحریم‌های اقتصادی کشور رفع شود و ما بتوانیم تراکتور وارداتی را به بخش کشاورزی تزریق کنیم، تراکتورسازی ایران با تداوم روند کنونی خود دچار مشکل خواهد شد و برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا بایستی بازار اشباع شود و سپس لایحه‌ای به مجلس ببریم که مثلا تراکتورهایی را که قدمت بیش از ۱۰ سال و انرژی بالا و بازده پایین دارند، خریده و محصول جدید را به کشاورزان ارائه دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: با اینگونه طرح‌ها، بازار فروش تراکتور و بازارکار برای جوانان ایجاد می‌شود اما بایستی تحولات ناشی از آن را پایداری ببخشیم.

براساس این گزارش، مهاجر بعد از پایان این جلسه از قسمت‌های مختلف کارخانه تراکتورسازی ایران بازدید کرده و در جریان روند تولید محصولات این شرکت قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.