حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مدیریت منابع طبیعی تابع نظرات کارشناسی و خرد جمعی است
13 دی 1401 - 13:08
شناسه : 15303
4
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در مدیریت منابع طبیعی تابع نظرات کارشناسی و خرد جمعی هستیم و تصمیمات گرفته شده بر پایه خرد جمعی و اصل مشورت و رأی مدیران ارزشمند و قابل احترام است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، عباسعلی نوبخت در سومین جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی که با حضور مدیران منابع طبیعی چهارگانه شمال و معاون امور جنگل و مدیران این حوزه برگزار شد، افزود: جنگل، نگین منابع طبیعی کشور است و برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند نیازمند توانمندسازی جوامع محلی هستیم زیرا اگر نقش مردم و انگیزه کسانی  که در حاشیه جنگل زندگی می‌کنند به خوبی مورد توجه قرار گیرد قطعاً عاملی برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها خواهد شد.

وی افزود: حفاظت از جنگل تعطیل‌پذیر نیست و اقدامات اجتناب‌ناپذیر حفاظتی در جنگل‌ها در حال اجراست.

نوبخت یادی از مرحوم دکتر مهاجر کرد و گفت: او در تدوین برنامه‌های راهبردی جنگل خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و مسیری را که مهاجر ترسیم کرده است نقشه راه ما در مدیریت جنگل خواهد بود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به شاخص‌ها و معیارهای تأثیرگذار در توسعه پایدار منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: موضوعاتی همچون مدیریت و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاخص‌های تأثیرگذار هستند و طرح جایگزین باید با در نظر گرفتن این ملاحظات مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، سازمان در مدیریت منابع طبیعی کمبود نظرات کارشناسی ندارد و از شاخصه‌های علمی و کارشناسی بالایی برخوردار است.

نوبخت اضافه کرد: مدیریت پایدار در منابع طبیعی باید بر مبنای مشارکت مردم باشد و سه اصل اکولوژیکی، حفاظت و حمایت و مسایل اقتصادی و اجتماعی همواره مورد توجه است.

وی نظارت بر اجرای طرح‌های منابع طبیعی را امری لازم و ضروری برشمرد و بر حفظ جنگل‌ها و اجرای برنامه‌های فنی و حفاظتی تاکید کرد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل جلسه و نشست با مجمع نمایندگان شمال در مجلس خبر داد و یادآور شد: مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی را در کمیسیون کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی ارائه خواهیم کرد.

وی درباره نشانه‌گذاری درختان جنگلی یادآور شد: هیچ درخت ایستاده‌ای نشانه‌گذاری نخواهد شد و تنها درختان شکسته، افتاده و خطرساز نشانه‌گذاری می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.