حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مهار ۹۸ میلیون مترمکعب از سیلاب های اخیر توسط زیرساخت های آبخیزداری و آبخوانداری
18 اردیبهشت 1400 - 16:40
شناسه : 7369
5
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مهار ۹۸ میلیون مترمکعب از سیلاب‌های اخیر توسط زیرساخت‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح حوزه‌های آبخیز کشور و بهره‌برداری از آن در جهت مدیریت خشکسالی خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، ابوالقاسم حسین‌پور، گفت: در این نوبت از بارندگی، طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در ۱۰ استان کشور آبگیری شدند و ضمن جلوگیری از بروز خسارات سیل، در شرایط خشکسالی حاکم بر کشور، حیات تازه‌ای به مناطق تحت پوشش طرح‌های مذکور دادند.

حسین‌پور با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های آبخیزداری و آبخوانداری در جهت مدیریت توامان مخاطرات طبیعی همچون سیل و خشکسالی، افزود: پهنه بحرانی سیل‌های اخیر، در محدوده ۲۵۴ حوزه آبخیز در سطح ۹ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، سمنان، یزد، گیلان و تهران را در برگرفت.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با کنترل سیل‌های اخیر توانستند در مناطقی از کشور که با کاهش ۹۰ درصدی بارندگی در شرایط بحران خشکسالی و کمبود آب قرار داشتند، نظیر سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی با تقویت منابع آبی، نجات بخش مناطق مذکور باشند.

حسین‌پور گفت: گسترش سامانه‌های آبگیر باران در قالب طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، عامل مهمی در ارتقای بهره‌وری نزولات آسمانی، پیشگیری از خسارات سیل، افزایش توان محیطی در مواجهه با خشکسالی، پشتیبانی از تولید کشاورزی و پایداری حیات عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.