حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بیش از ۶۵ درصد
28 فروردین 1402 - 13:10
شناسه : 16409
8
معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه نرخ زنده‌مانی جنگل در ایران بالای ۶۵ درصد است عنوان کرد که این عدد نشان می‌دهد در گذشته نهال‌های استانداردی تولید شده است کاشت به‌صورت مهندسی بوده و برداشت و نگهداری نیز به‌خوبی انجام شده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، نقی شعبانیان درباره میزان موفقیت طرح‌های جنگل‌کاری در ایران گفت: در جنگل‌داری شاخصی تحت عنوان زنده‌مانی داریم، یعنی چند درصد از درختان جنگل باقی می‌ماند و چند درصد از بین می‌رود. نرخ زنده‌مانی عموم جنگل‌کاری‌های کشور ما بالای ۶۵ درصد است و با توجه به شرایط اقلیمی ایران از این لحاظ ما در دهه‌های اخیر جزو منطقه‌های پیش رو محسوب می‌شویم.

وی اظهار کرد: این درصد زنده‌مانی جنگل‌ها نشان می‌دهد که در گذشته ما هم نهال استاندارد تولید کرده‌ایم و هم کاشت مهندسی بوده و هم داشت و نگهداری‌مان خوب بوده که نرخ زنده‌مانی جنگل‌کاری‌های مان بالاست.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: صرف‌نظر از جنگل‌کاری‌هایی که در عرصه‌های منابع طبیعی انجام می‌دهیم در گذشته سابقه جنگل‌کاری مشارکتی با سایر دستگاه‌ها را هم داشته‌ایم و حالا می‌خواهیم پررنگ‌تر از گذشته این مهم را تجربه کنیم.

وی افزود: در رابطه با مشارکت با دستگاه‌ها یک نمونه مشارکت با مجموعه وزارت دفاع داشتیم که برای محافظت از پادگان‌ها جنگل‌کاری‌های خوبی تحویل کشور داده شده است.

شعبانیان گفت:‌ تجربه دیگری از همکاری با نهادهای دیگر در رابطه با شهرک‌های صنعتی داریم که یک تجربه بینابین بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.