حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نظارت بر گوشت‌های وارداتی تا پای سفره مردم
20 فروردین 1402 - 11:30
شناسه : 16306
2
سخنگوی سازمان دامپزشکی کشور گفت: از سازمان دامپزشکی کشور خواسته شد که بر موضوع کیفیت نظارت جدی اعمال کند این در حالیست که این مهم وظیفه سازمان نیست اما موضوع پایین بودن کیفیت گوشت وارداتی از روسیه در ابتدای روند واردات بسیار مطرح شد که با ورود به موقع سازمان، کیفیت گوشت‌ها رفته به رفته بالاتر رفت.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، امین اسدی، برخی اظهارنظرها در خصوص پایین بودن کیفیت گوشت‌های وارداتی از روسیه را به دخیل بودن منافع شخصی افراد نسبت داد و گفت: گوشت‌های وارداتی به کشور دارای گواهی تایید بهداشتی هستند و مسئولان سازمان دامپزشکی تلاش دارد فارغ از حواشی و شایعه پراکنی‌های فرصت‌طلبانه که با اهداف منفعت جویانه و غیراخلاقی مطرح می‌شد بر سلامت گوشت‌های وارداتی متمرکز و شرایط را برای تنظیم بازار گوشت فراهم کند.

وی وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی کشور را تایید سلامت محصولات دامی وارداتی و تولیدی عنوان کرد و افزود: بحث نظارت بر بهداشت محصولات دامی وظیفه اصلی این سازمان است از این‌رو کنترل‌های دقیق بهداشتی بر گوشت‌های وارداتی اعمال می‌شود.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با اشاره به مراحل نظارتی بر گوشت‌های وارداتی تا سفره‌های مردم، اضافه کرد: سازمان دامپزشکی از بدو کشتار تا عرضه آن در میادین عرضه نظارت‌ها را دنبال می‌کند‌؛ به عبارت دیگر نظارت سازمان از کشتار شرعی دام آغاز و تا زمانی‌که به مرزهای ایران می‌رسد ادامه دارد گوشت‌های وارداتی در مراحل قرنطینه‌ای تا سلامت آن‌ها تایید نشود وارد میادین عرضه نخواهند شد.

اسدی با تاکید بر ادامه نظارت‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی در میادین توزیع، افزود: همکاران و بازرسان سازمان در ادارات دامپزشکی، در بازرسی‌های بهداشتی که در سطح عرضه دارند سلامت گوشت‌های وارداتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند تا به امروز گزارشی دال بر عدم سلامت‌های گوشت‌های وارداتی ارائه نشده است و تمام گوشت‌های منجمد وارداتی از روسیه که با هدف تنظیم بازار وارد کشور شده از سلامت برخودارند، تردید نکنید که سازمان حافظ امنیت و ایمنی غذایی کشور است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی برای مرجوع کردن گوشت‌های وارداتی از برزیل، تصریح کرد: گزارش سازمان دامپزشکی برزیل دال بر ابتلا یک مورد به جنون گاوی در ایالت پارا داشت و همین گزارش ما را مجاب کرد که روند واردات گوشت از سراسر این کشور را متوقف کنیم، علاوه بر ایران، اردن و تایلند نیز به واردات گوشت از برزیل پایان دادند. کشورها باید پروتکل‌های بهداشتی جمهوری اسلامی را رعایت کند هدف اصلی سازمان دامپزشکی حفاظت از سلامت و امنیت مردم است از این‌رو در مقاطعی که احتمال عدم سلامت یک محصول از یک کشور را می‌دهیم، مانع واردات خواهیم شد.

سخنگوی سازمان دامپزشکی در پاسخ به این پرسش که ذبح شرعی برای کشورهای مسلمان حائز اهمیت است آیا چنین نظارتی بر ذبح گوشت‌های وارداتی اعمال شده است؟ گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع در بحث واردات دام و محصولات گوشتی برای کشورهای اسلامی نحوه ذبح شرعی است از این‌رو اولین نظارت سازمان دامپزشکی کشور معطوف به این مهم است و با مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی نظارت شرعی در سراسر کشور در هنگام ذبح انجام می‌شود؛ همچنین بر گوشت‌های وارداتی ناظران ذبح شرعی در کشورهای مبدا مستقر هستند تا گوشتی خارج از ذبح شرعی وارد کشور نشود.

وی در پایان نظارت بر کیفیت گوشت‌های وارداتی را وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی ندانست و خاطر نشان کرد: از سازمان دامپزشکی کشور خواسته شد که بر موضوع کیفیت نظارت جدی اعمال کند این در حالیست که این مهم وظیفه سازمان نیست اما موضوع پایین بودن کیفیت گوشت وارداتی از روسیه در ابتدای روند واردات بسیار مطرح شد که با ورود به موقع سازمان کیفیت گوشت‌ها رفته به رفته بالاتر رفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.