حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نقش بسیار مهم بانک کشاورزی در حذف ارز ترجیحی 
20 اردیبهشت 1401 - 19:07
شناسه : 11600
6
وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش بانک کشاورزی در حذف ارز ترجیحی بسیار مهم است و ما تمام استان‌ها را رصد و ارزیابی خواهیم کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست هم‌اندیشی با بانک کشاورزی اظهار کرد: ارز ترجیحی کیفیت و سلامت غذا را نابود کرده و کشاورزی و تولید را به ورطه نابودی کشانده است.

وی افزود: نقش بانک کشاورزی در حذف ارز ترجیحی بسیار مهم است و ما تمام استان‌ها را رصد و ارزیابی خواهیم کرد.

دکتر ساداتی‌نژاد تأکید کرد: برخوردهای سلیقه‌ای و سهل‌انگاری پذیرفته‌ نخواهد بود و حذف ارز نباید تبدیل به یک شرایط سخت برای کشاورز و دامدار شود.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: تمام اتحادیه‌ها و زنجیره‌ها اعم از روغن، دام و طیور دغدغه سرمایه در گردش دارند که مسئله بسیار مهمی است و این موضوع باید توسط بانک کشاورزی حل و فصل شود. زنجیره‌ها و کارخانجات در بانک کشاورزی اعتبار بالایی دارند اما باید به کشاورزان خرد و بهره‌برداران کوچک هم تسهیلات ارائه شود تا بتوانند به تولید ادامه دهند.

دکتر ساداتی‌نژاد با تأکید بر اینکه نباید هیچ محدودیتی در پرداخت وجود داشته باشد، گفت: باید دامدار کارت برای دامدار خرد روستایی و عشایری تأمین اعتبار شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک هم از این آزمون موفق و سربلند خارج شویم و بتوانیم تولید را در کشور استمرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین‌بار کشت گندم در سطح ۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی را به کشت قراردادی اختصاص داده‌ایم. کشاورز نباید دغدغه کود، بذر، سم و بیمه داشته باشد و تنها باید بر روی کشاورزی تمرکز کند.

دکتر ساداتی‌نژاد ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی از روز اول با کشاورزان قرارداد می‌بندد و کود، سم، بذر و بیمه را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و در انتها در زمان خرید محصول با کشاورز تسویه حساب می‌کند که بزرگترین حمایت از تولید داخل است. ۳۷۵ شرکت در کشور بذر تولید می‌کنند و بانک کشاورزی باید تسهیلات خود را برای کشاورزان افزایش دهد تا بتوانند بذر مورد نیاز خود را تهیه کنند و کشاورزی کشور با مشکل مواجه نشود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی باید به پرافتخارترین بانک کشور تبدیل شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.