حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
هدفگذاری توسعه ۳۲۰۰ هکتار گلخانه در سال‌جاری
20 فروردین 1401 - 17:55
شناسه : 11121
6
توسعه ۳۲۰۰ هکتار گلخانه در سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارتخانه با اعلام این مطلب پیش‌بینی کرد براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور در سال‌جاری ۳۲۰۰ هکتار سطوح گلخانه‌ای کشور توسعه و ۶۸۶ هکتار نیز اصلاح و نوسازی شود.

داریوش سالم‌پور اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها در هر یک از استان‌های کشور براساس شرایط و ظرفیت‌های اقلیمی، زیرساخت‌های دسترسی به امکانات، وضعیت نیروی انسانی، نزدیکی به بازار مصرف هدف و بازارهای صادراتی، میزان جمعیت، سوابق توسعه و سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به عوامل یاد شده استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب کرمان، تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، یزد و اصفهان در اولویت توسعه گلخانه‌ها قرار خواهند گرفت.

ضرورت انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه‌ها

سالم‌پور با اشاره به برنامه ۱۰ ساله توسعه گلخانه‌های کشور اظهار داشت: طبق برنامه ۱۰ ساله اقتصاد مقاومتی که در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ تصویب و ابلاغ شد، پیش‌بینی شده در افق ۱۴۰۴ به منظور افزایش بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده، افزایش کیفیت محصولات، صرفه‌جویی در مصرف آب، تامین نیاز داخلی و کمک به مثبت کردن تراز تجاری با صادرات مازاد بر نیاز نزدیک به ۳۲ هزار هکتار از سطح توسعه گلخانه‌ها از طریق هدایت‌بخشی از کشت سبزی و صیفی فضای باز به محیط‌های گلخانه‌ای و کنترل شده محقق شود.

وی با بیان این که با وجود شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و محدودیت اعتبارات تسهیلاتی در سال گذشته ۱۵۱۰ هکتار معادل ۵۰ درصد هدف توسعه، تحقق پیدا کرد و ۵۹۷ هکتار معادل ۸۶ درصد برنامه ابلاغی، گلخانه‌ها اصلاح و بازسازی شده‌اند، گفت: تلاش می‌کنیم از طریق هماهنگی با استان‌ها، تخصیص تسهیلات به موقع و ارزان‌قیمت و ارایه مشوق‌ها اهداف تعیین شده در بخش گلخانه‌ها طی سال‌جاری تحقق حداکثری داشته باشد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در همین حال رفع موانع تولید، گسترش حمایت‌های دولتی و قانونی، تسهیل شرایط صدور مجوزها، پرداخت تسهیلات بانکی، کوتاه کردن روند سرمایه‌گذاری، توانمندسازی بهره‌برداران و کارشناسان با برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی را از برنامه‌های معاونت امور باغبانی برای توسعه گلخانه‌ها عنوان کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.