حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4515 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد
22 دی 1399 - 20:43
شناسه : 6011
6

عملیات واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با توجه به بروز این بیماری در خراسان جنوبی، به‌طور گسترده در مرغداری‌های تخمگذار استان آغاز شد. رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی روز دوشنبه گفت: با توجه به بروز آنفلوآنزای فوق حاد در استان، واکسن این بیماری به […]

ارسال توسط :
پ
پ

عملیات واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با توجه به بروز این بیماری در خراسان جنوبی، به‌طور گسترده در مرغداری‌های تخمگذار استان آغاز شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی روز دوشنبه گفت: با توجه به بروز آنفلوآنزای فوق حاد در استان، واکسن این بیماری به تعداد کافی تأمین شده است و به متقاضیان اختصاص داده می‌شود.

قاسم عجم از تأمین یک میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد برای استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: علاوه‌بر پولت‌های تخمگذار، مرغان تخمگذار تا سن ۷۶ هفته هم می‌توانند واکسینه شوند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی با توجه به بروز سه کانون بیماری در هفته‌های اخیر، سیزدهمین استان مشمول برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد تشخیص داده شد که باید تمامی پولت‌های تولیدی استان به اجبار واکسینه شوند.

وی گفت: این واکسن باید در ۲ نوبت به فاصله سه تا چهار هفته تزریق شود تا ایمنی کافی تا ۷۰ هفتگی را ایجاد کند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: مرغداران واحدهای تخمگذار بخصوص در شهرستان‌های بیرجند و خوسف برای پیشگیری از تلفات می‌توانند متقاضی واکسن شوند و برای این کار باید با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

وی چهارشنبه هفته گذشته از پایان عملیات معدوم‌سازی و مهار سه کانون مثبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خراسان جنوبی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم گفت: ابتدا ۲ واحد درگیر این بیماری در شهرستان بیرجند شناسایی و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ و تخم‌مرغ موجود در این واحدها معدوم شدند، واحد مرغداری سوم هم در ۲۰ کیلومتری واحدهای درگیر شده اولیه است.

محمد اصغرزاده افزود: آنفلوآنزای تایید شده در واحد مرغداری استان، سویه‌ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی محصولات مرغ و تخم‌مرغ زیر نظر دامپزشکی استان، منعی برای مصرف ندارند گفت: خروج محصولات مرغ و تخم‌مرغ از استان نیز هیچ‌گونه منعی ندارد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۸۰۰ مرغداری در این استان فعالیت می‌کنند که در هر دوره بیش از ۴۰۰ مرغداری فعال است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.