حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب
02 فروردین 1400 - 19:15
شناسه : 6838
5
وزیر جهاد کشاورزی با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی آب، تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی با سیاستگذاری‌های انجام شده در زمینه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای روش‌های به‌زراعی و به‌نژادی، تغییر الگوی کشت، یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اولویت‌دهی به گیاهان پاییزه و محصولات زودرس، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای تولید بیشتر و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی، با حفاظت از منبع خدادادی آب و تأمین امنیت غذایی کشور پیام‌آور خوبی برای نسل آینده باشد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

You are hacking your site، متن پیام دکتر کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:

آب مهمترین و اساسی‌ترین عامل در بخش کشاورزی است. امروزه محدودیت آب و افزایش جمعیت جوابگوی نیاز کشاورزان عزیز ما نیست و باید به فکر راه چاره‌ای اساسی در این زمینه باشیم.

بنابراین توجه به راه‌های بهره‌برداری هر چه بهتر از آب با هدف رسیدن به کشاورزی و توسعه پایدار، در صورتی امکان‌پذیر است که ذخایر آبی و خاکی کشورمان حفظ شود. در این مسیر استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی علاوه‌بر امکان استفاده بیشتر و بهتر از آب موجود، از فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهد کرد.

امروزه مدیریت استفاده صحیح و بهینه از آب آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطمئناٌ با شرایط فعلی که با کاهش نزولات آسمانی و منابع آب زیرزمینی همراه است. موفقیت از آن کشورهایی خواهد شد که این مایه حیاتی را در اختیار داشته باشند.

بی‌شک دستیابی به توسعه و خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی بدون جلوگیری از هدر رفت آب آبیاری و بهره‌مندی از فناوری جدید امکان‌پذیر نیست. در این راستا، وزارت جهاد کشاورزی با سیاستگذاری‌های انجام شده در زمینه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای روش‌های به‌زراعی و به‌نژادی، تغییر الگوی کشت، یکپارچه‌سازی و تسطیح اراضی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اولویت‌دهی به گیاهان پاییزه و محصولات زودرس، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای تولید بیشتر و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی، با حفاظت از منبع خدادادی آب و تأمین امنیت غذایی کشور پیام‌آور خوبی برای نسل آینده باشد.

شعار امسال روز جهانی آب «ارزش آب» و توجه دادن در مورد معنای آب برای مردم، ارزش واقعی آن و چگونگی محافظت بهتر از این منبع حیاتی است. لذا ضمن گرامیداشت این روز، لازم است مسأله ارزشگذاری به آب و حفاظت از آن هرچه بیشتر مورد توجه همگانی قرارگیرد تا از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری به عمل آید.

وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن اتخاذ و اعمال سیاست‌های ذکرشده، آموزش و ترویج همگان خصوصاً بهره‌برداران گرامی را در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار خود دارد تا علاوه‌بر حفظ منابع خدادادی، کشاورزی شکوفاتری داشته باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.