حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
پیش‌بینی توسعه ۳۰۵۲ هکتاری گلخانه‌ها در سال ۱۴۰۰
11 مرداد 1400 - 16:05
شناسه : 8400
6
احداث ۳۰۵۲ هکتار انواع گلخانه در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: بیشترین برنامه ابلاغی احداث این گلخانه‌ها مربوط به استان‌های مستعد از نظر اقلیمی، زیرساختی، نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی به نیروی انسانی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل (منطقه مغان) است.

داریوش سالم‌پور، پیش‌بینی کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی و یا بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۰ منابع اعتباری ارزان قیمت برای مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار برای ساخت گلخانه‌ها تخصیص و پس از تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با بیان این که سال گذشته ۴۵ درصد گلخانه‌ها به صورت خوداجرایی و با سرمایه سرمایه‌گذاران احداث شد، اظهار داشت: در سال ۹۹ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

سالم‌پور درباره پیش‌بینی تأمین برق موردنیاز گلخانه‌های کشور با توجه به مشکلات قطعی برق در کشور گفت: در طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از الزامات، پیش‌بینی ژنراتور برای تولید برق اضطراری به‌ویژه در گلخانه‌های بزرگ مقیاس و تجاری است.

وی ادامه داد: برخی از گلخانه‌های بزرگ مقیاس در کشور، واحدهای نیروگاه سیار تولید همزمان برق و حرارت (CCHP) دارند که علاوه‌بر تأمین برق، حرارت و دی‌اکسیدکربن موردنیاز واحدهای تولیدی خود، می‌توانند برق مازاد را به شبکه برق سراسری بفروشند.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح گلخانه‌های سنتی و چوبی در کشور نیز اذعان داشت: برنامه ما در افق ۱۰ ساله، اصلاح، بازسازی و نوسازی بیش از ۵ هزار گلخانه سنتی، چوبی و فرسوده در کشور است.

وی اضافه کرد: برای هر سال نزدیک به ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار اصلاح و بازسازی گلخانه‌های سنتی و فرسوده را برنامه‌ریزی و به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.