حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کاهش سهم صیادان در پرداخت حق بیمه صیادی
27 اسفند 1401 - 12:04
شناسه : 16137
2
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصویب پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه برای ملوانان و صیادان توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به مشقت‌های حرفه صید و صیادی، یکی از مطالبات دیرینه صیادان به حساب آوردن سختی کار این شغل بود.
وی افزود: ۱۴۰ هزار نفر صیاد در شمال و جنوب کشور داریم و تمام صیادان کشور بیمه اجباری هستند اما سهم آنها از حق بیمه بیش از ۲۷ درصد بود و نیاز به کمک دولت و تأمین اجتماعی داشتند.
حسینی در رابطه با افزایش معافیت حق بیمه ملوانان وصیادان گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های صیادان افزایش معافیت حق بیمه ملوانان بود که در این زمینه سهم کارفرما از ۵ نفر به ۱۰ نفر ، در سال آینده افزایش خواهد یافت.
به گفته وی، سهم دولت در رداخت حق بیمه صیادان ۱۳ درصد و سهم صیادان ۷ درصد شده است و ۵ هزار میلیارد ریال یارانه برای حمایت از صیادان در بند ۱۲ الحاقی به تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مصوب شده است که پس از تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با تایید نهایی این مصوبه توسط شورای نگهبان در سال آینده شاهد بهره‌مندی ملوانان و جامعه صیادی از مزایای این مصوبه باشی.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.