حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کاهش قیمت مرغ
01 مرداد 1401 - 14:15
شناسه : 13097
4
بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول مردادماه حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاهاست ضمن اینکه گرانی قیمت‌ها منجر به کاهش استقبال مردم و رکود بازار شده است.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول مردادماه حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاهاست ضمن اینکه گرانی قیمت‌ها منجر به کاهش استقبال مردم و رکود بازار شده است.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته با حدود ۴ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش به ۵۴ هزار تومان رسیده است. براین اساس رب گوجه فرنگی که طی دو ماه گذشته، بازار پر تنشی داشته همچنان کمیاب است و قیمت آن در برخی مناطق حتی از ۴۵ هزار تومان هم گذشته و هر قوطی ۸۰۰ گرمی آن به قیمت ۴۸ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

در این راستا، فروشندگان زیادی در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش تقاضا در بازار برای کالاهای مختلف اعم از مرغ، گوشت قرمز، شکر، روغن و برنج خبر دادند.

این در حالی است که کارشناسان پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای به دولتمردان درباره کاهش قدرت خرید مردم هشدار داده و از دولت خواسته بودند برای افزایش قدرت خرید مردم برنامه ریزی لازم را داشته باشند چرا که اگر مصرف کننده نتواند کالا را بخرد، محصول روی دست تولیدکننده می‌ماند و تولید دچار مشکل می‌شود.

قیمت انواع کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول مردادماه ۱۴۰۱ به شرح جدول ذیل است:

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.