حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4519 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کاهش 45 هزار تومانی قیمت دام
27 فروردین 1402 - 11:29
شناسه : 16386
3
مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان این که آمار 4 کیلوگرمی مصرف سرانه گوشت قرمز صحت ندارد، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده در کشور به 135 هزار تومان رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، آمارهای گمرک در یازده ماهه سال گذشته حاکی از آن است که 43 هزار و 400 تن گوشت قرمز به ارزش 189 میلیون و 600 هزار تن به کشور وارد شده که واردات گوشت گوسفندی از مبدا کشورهای امارات، برزیل، ترکیه، روسیه، گرجستان و مغولستان بوده است.

واردات گوشت قرمز گوساله نیز از مبدا کشورهای امارات، برزیل، ترکیه، گرجستان، هلند و هندوستان بوده است، همچنین در یازده ماهه سال گذشته 13 هزار تن دام زنده به ارزش 37 میلیون و 200 هزار دلار به دیگر کشورها صادر شده است.

با این حال برای آخرین وضعیت گوشت قرمز و تامین دام کشور به گفت‌وگو با فعال این بخش پرداخته‌ایم.

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک در خصوص آخرین وضعیت بازار دام و گوشت قرمز اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم دام سبک عرضه شده در کشتارگاه‌های سراسر کشور از 180 هزار تومان به 135 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: با این حال با وجود آن که قیمت دام کاهش معناداری نسبت به یک ماه گذشت داشته، ولی شاهد آن هستیم که بهای گوشت قرمز عرضه شده در بازار کاهشی به مانند قیمت دام نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک تصریح کرد: با توجه به این که قیمت تمام شده دام زنده افزایش یافته، انتظار داریم که وزارت جهاد کشاورزی و دولت تسهیلاتی به دامداران داده و از آنان حمایت کنند.

صدردادرس در ادامه بیان کرد: در بهار سال گذشته با مازاد دام در کشور روبرو بودیم لکن با خرید دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام در تابستان گذشته نیازی به صادرات دام نبود، به همین دلیل این امر زمینه کمبود گوشت قرمز و افزایش قیمت آن در بازار داخل را فراهم کرد.

وی افزود: در سال گذشته 330 تا 350 هزار راس دام به کشورهای خاورمیانه صادر شد، به‌طوری که بیشتر این دام‌ها روانه عراق و کویت شد ولی در حال حاضر جمعیت دامی کشورمان مناسب است و علوفه کافی در مراتع برای تعلیف آن‌ها وجود دارد.

این مقام صنفی، گریزی نیز به مصرف گوشت قرمز زد و گفت: میزان مصرف گوشت قرمز در کشورمان در سال گذشته کاهش داشته ولی قطعا به 4 کیلوگرمی که رسانه‌های اعلام می‌کنند نرسیده و این آمار صحت ندارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.