حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
کشاورزان پیشرو ۳ برابر دیگر کشاورزان تولید دارند/نیازی به تراریخته‌ها نیست
11 شهریور 1399 - 16:56
شناسه : 3695
11

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان پیشرو ۳ برابر کشاورزان دیگر راندمان تولید دارند، گفت: این راندمان تولید را می‌توان به دیگر کشاورزان انتقال داد و برای افزایش تولید نیازی به تراریخته‌ها نیست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی خان‌محمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با بیان اینکه کشاورزان پیشرو ۳ برابر کشاورزان دیگر راندمان تولید دارند، گفت: این راندمان تولید را می‌توان به دیگر کشاورزان انتقال داد و برای افزایش تولید نیازی به تراریخته‌ها نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی خان‌محمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی به‌عنوان یکی از محورهای اساسی رشد و توسعه اقتصادی کشورها است که در ایران نیز همانند دیگر کشورها یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی است و اشتغالزایی بالایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: توسعه پایدار در بخش کشاورزی ایران مهم و نقش اساسی در حفظ منابع ، تنوع زیستی، سلامت محیط زیست و دیگر جنبه‌های تولیدات کشاورزی دارد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور ادامه داد: بذور یکی از فاکتورهای مهم کشاورزی پایدار است و بذرهای خوب می‌توانند نقش مهمی در بهره‌وری تولید داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیشتر بذور کشاورزی از جمله کالاهای اساسی و گندم از محل تولید داخل تأمین می‌شود و تنها در برخی از سبزی و صیفی‌ها واردات داریم که برای داخلی‌سازی آن در کشور فعالیت‌ها توسط بخش خصوصی و دولت در حال انجام است.

خان‌محمدی در ارتباط با قاچاق بذرهای تراریخته به کشور گفت: با وجود اخباری که درباره ورود غیرقانونی بذرهای تراریخته به کشور مطرح است اما نیازی به استفاده از این بذور ندارم.

وی با بیان اینکه کشاورزان پیشرو در کشور 3 برابر کشاورزان دیگر راندمان تولید دارند اظهار داشت: این کشاورزان با این راندمان تولید به هیچ عنوان از بذور تراریخته استفاده نمی‌کنند که نشان‌دهنده آن است که برای افزایش بهره‌وری تولید نیازی به این محصولات تراریخته نیست.

وی با بیان اینکه مؤسسه اصلاح بذر و نهال مسئولیت کنترل و بررسی بذور مصرفی و وارداتی را به‌عهده دارند تأکید کرد: هر بذری قبل از کشت و عرضه در بازار به مدت سه سال تمام جوانب آن مورد بررسی و کنترل کیفیت قرار می‌گیرد  و بعد اجازه استفاده داده می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.