حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
یادداشتی پیرامون کنگره چهل و هفتم آپی‌موندیا و بیان دستاوردهای ایرانیان در این همایش جهانی
09 شهریور 1401 - 10:32
شناسه : 13798
4
سرانجام پس از یک هفته کنگره جهانی آپی موندیا ۲۰۲۲ در استانبول ترکیه به کار خود پایان داد و برخلاف دوره پیشین که در سال ۲۰۱۹ در کشور کانادا برگزار شد امسال جمع زیادی از فعالان زنبورداری کشورمان که در دوره قبل نتوانسته بودند بدلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه حضور پررنگی داشته باشند در این همایش جهانی حضوری فراگیر و معنادار را تجربه کردند.
ارسال توسط : منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

در این راستا شرکت‌های بخش خصوصی فعال در صنعت زنبورداری و تولیدکنندگان عسل به صورت غرفه‌داری و بخشی دیگر نیز به‌عنوان بازدیدکننده از این کنگره بازدید به عمل آوردند که *کسب مدال نقره* در بخش اختراعات و نوآوری توسط شرکت هفت گوهر موجبات افتخار جامعه زنبورداری ایران را فراهم آورد.
همچنین جامعه علمی کشور نیز با حضور ۴ محقق برجسته کشور (خانم دکتر پریچهره، آقای مهندس رفاهی، آقای دکتر دادگستر و آقای دکتر اخوان) به‌عنوان داوران کنگره سبب ارتقای وجهه علمی زنبورداری کشور در این مجمع جهانی بودند که به‌همین منظور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از همه این بزرگواران قدردانی نموده و این مهم را به کل زنبورداران کشور شادباش عرض می‌نماید.
از سویی دیگر بر پایی غرفه ایران در این کنگره با مشارکت صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، اتحادیه سراسری، دفتر نمایندگی سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) در ایران، بنیاد ملی ارتقای بهره‌وری و مهارت و شرکتی دانش‌بنیان (وابسته به دانشگاه شهید بهشتی) بطور متحد و تحت لوای پرچم سه رنگ و پرافتخار ایران با عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران شرایطی را فراهم ساخت تا ضمن دعوت از مدیران جهانی این صنعت به این غرفه آمار و ظرفیت‌های تولیدی انواع تولیدات و تکنولوژی موجود و همچنین وضع موجود زنبورداری در کشور ارایه و همچنین با تعرفه محصولات زنبورداری کشور تحت نام *برند ملی اکسیر* مذاکرات لازم با کشورهای اروپایی و همسایه در فضایی نزدیکتر و حرفه‌ای‌تر انجام گردد.
از سویی دیگر دعوت از آقای دکتر جف پتیس، رئیس فدراسیون جهانی آپی موندیا جهت حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران و انجام مذاکرات با ایشان به منظور ارایه گزارشی از اقدامات و شناخت از صنعت زنبورداری ایران و همچنین تعرفه برند ملی اکسیر در محصولات زنبورداری به ایشان سبب ایجاد یک نگرش مثبت به منظور امکان مساعدت‌های بیشتر برای صادرات محصولات زنبور عسل گردید.
همچنین صندوق با ایجاد یک قرار ملاقات با آقای دکتر جف پتیس موجبات دیدار زنبورداران ایرانی با ایشان را خارج از برنامه زمان‌بندی کاری ترتیب داد که سبب شد تا زنبورداران کشورمان مسایل فنی و علمی خود را از ایشان سوال نموده و با آخرین راهکار مورد استفاده در سراسر جهان در رابطه با مسایل مطروحه مطلع گردند.
مطابق با مذاکرات انجام شده و قول مساعدت آقای دکتر جف مقرر گردیده است تا آپی موندیا با در اختیار گذاشتن مربیان طراز اول بین‌المللی نسبت به برگزاری دوره‌ها و همایش‌های جهانی در ایران اقدام نماید تا جامعه زنبورداری کشور نیز بتوانند از دانش روز جهان در زمینه زنبورداری بهره‌مند گردند.
لازم به ذکر است پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز با هدف بهره‌مندی زنبورداران از مطالب ارایه شده در کارگاه‌های آموزشی و علمی برگزار شده در کنگره با انجام هماهنگی لازم، اقدام به بکارگیری مترجم تخصصی جهت ترجمه مطالب علمی ارایه شده توسط متخصصان و مدرسان بین‌المللی نمود.
حضور مشاور معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور و همچنین رییس بخش تحقیقات زنبور عسل مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور در این رویداد جهانی به‌عنوان مدیران دولتی و بازدید ایشان به همراه مدیران اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین و همچنین صندوق از فضای نمایشگاهی و غرفه‌های شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه و در جریان قرار گرفتن اقدامات شاخص و همچنین اهم مشکلات این شرکت‌ها، نقطه عطف این رویداد بود.
در تکمیل این دیدارها بازدید هیئت‌های نمایندگان کشورهای آلمان، مجارستان، سوئد، نروژ، دانمارک، رومانی از غرفه جمهوری اسلامی ایران و انجام مذاکرات با ایشان در خصوص محصولات زنبورداری و ایجاد همکاری‌های مشترک از یکی از مهمترین دستاوردهای این کنگره بود.
از اینرو و بدینوسیله صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور بابت حضور ارزشمند تولیدکنندگان و فعالان صنعت زنبورداری کشور در چهل و هفتمین کنگره جهانی آپی‌موندیا در سال ۲۰۲۲ در کشور ترکیه از یکایک این عزیزان تقدیر و تشکر نموده و آرزو داریم تا در دوره‌های آتی برگزاری کنگره، نیز بتوانیم مقتدرانه در مجامع بین‌المللی مرتبط شرکت نموده و شاهد برپایی همایش‌های مشابهی در کشور عزیزمان ایران با حضور مؤثر فعالان این بخش برای ارایه دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور باشیم.
با نهایت احترام
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.