حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
۳۰ میلیون درخت امسال در طرح زراعت چوب کاشته شد
18 اسفند 1399 - 14:05
شناسه : 6561
9

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال با هدف حراست از جنگل‌های هیرکانی شمال و جلوگیری از قطع آنها، ۳۰ میلیون اصله درخت در اراضی مناسب زراعت چوب کاشته شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر کاظم خاوازی با اشاره به اهمیت جنگل‌ها در محیط زیست و همچنین […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال با هدف حراست از جنگل‌های هیرکانی شمال و جلوگیری از قطع آنها، ۳۰ میلیون اصله درخت در اراضی مناسب زراعت چوب کاشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر کاظم خاوازی با اشاره به اهمیت جنگل‌ها در محیط زیست و همچنین نیاز انسان به برداشت چوب برای مصارف مختلف گفت: از سال ۹۲ تا سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار و مناسب به زراعت چوب اختصاص یافته بود، اما امسال ۲۱ هزار هکتار به کاشت ۳۰ میلیون اصله نهال اختصاص یافت و این میزان درخت کاشته شد.

وی زراعت چوب در حاشیه شهر‌ها را عامل کاهش حاشیه‌نشینی و منبع درآمدی برای حاشیه‌نشین‌ها دانست و افزود: با اجرای برخی طرح‌ها از جمله در آرایش خاص کاشت، در سال‌های اول و دوم کاشت نیز می‌توان برای فعالان صنعت زراعت چوب درآمد استحصال کرد.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه جنگل‌ها را یکی از مهمترین وظایف این وزارتخانه و بخصوص سازمان جنگل‌ها دانست و افزود: در یک سال گذشته سازمان جنگل‌ها ۴۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی را غنی‌سازی کرد و ۳۵ هزار هکتار درختکاری و ۱۰ هزار هکتار توسعه گیاهان مثمر در اراضی شیبدار را اجرا کرد.

دکتر خاوازی آبخیزداری و آبخوانداری را از جمله اولویت‌های دیگر وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ در مجموع ۵ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، اما امسال با وجود برنامه‌ریزی برای اجرای ۸۰۰ هزار هکتار دیگر، آبخیزداری در یک میلیون هکتار از اراضی کشور اجرا شد که نقش مهمی در کاهش رسوب خاک در سد‌ها و توسعه روستا‌ها و بازگشت روستاییان به روستا‌های خود داشت.

وی افزود: این اقدام موجب احیای ۳۸ هزار رشته قنات در کشور شد و با توجه به تجربیات سیل سال گذشته، مطالعات گسترده‌ای در ۲۴ حوزه آبخیز کشور در ۱۱ استان سیل خیز انجام شد و سازه‌های خوبی در استان‌های فارس، بوشهر، گلستان و لرستان و سایر استان‌ها برای اجرای این طرح مهم و ملی نصب گردید.

وزیر جهاد کشاروزی از اجرای کاداستر زمین در سال‌جاری به میزان ۴ برابر سال قبل خبر داد و ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.

به گفته دکتر خاوازی، در صورت مساعدت دولت در انجام این طرح، با اجرای طرح کاداستر در ۱۰ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی، سند این قطعات به کشاورزان تحویل خواهد شد تا کشاورز بتواند با وثیقه گذاشتن سند خود از بانک‌ها وام گرفته و در کار خود سرمایه‌گذاری جدید کند.

گفتنی است در مراسم امروز آقای جهانگیری از یکی از روستاییانی که موفق به اطلاع‌رسانی حریق در جنگل‌های استان گلستان شده بود با اهدای لوح، تقدیر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.