حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
خرید آنلاین روزانه 15 هزار بسته مواد غذایی
02 اردیبهشت 1401 - 13:48
شناسه : 11312
6
محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی گفت: بخش خصوصی از دولت انتظار دارد که برای توسعه این بخش با ما همکاری کند و امکانات دولتی را اختیار بخش خصوصی و شرکت‌هایی که امکان فروش آنلاین را دارند قرار بدهد تا بتوان با بهره‌گیری از این امکانات محصولات با قیمت مناسب در اختیار مصرف ‌کنندگان نهایی قرار داده شود.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی با اشاره به ضرورت فروش آنلاین در صنایع غذایی، گفت: فروش آنلاین مواد غذایی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و یا حتی برخی کشورهای پیرامونی دیرتر آغاز شده است. این شیوه فروش مزایایی قابل توجهی از جمله کاهش قیمت نهایی به واسطه حذف واسطه‌ و سرعت در خرید دارد؛ در این شیوه فروش لازم نیست که خریداران ساعات زیادی برای خرید نیازشان در ترافیک بمانند.

وی میزان فروش روزانه آنلاین صنایع غذایی را حدود 15هزار بسته دانست و افزود: بسته‌های سفارشی روزانه درب منازل خریداران تحویل داده می‌شوند. سیستم فروش آنلاین صنایع غذایی از درب کارخانه کالا به مشتریان تحویل داده می‌شود از این‌رو قیمت‌ها برای مصرف کنندگان حدود 30 درصد کاهش پیدا می‌کنند؛ سیستم به روزرسان در صنایع غذایی موفق به حذف واسطه‌ها شده است.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل در توزیع هوشمند برای صنایع غذایی فراهم شده است؟ گفت: بخش خصوصی از دولت انتظار دارد که برای توسعه این بخش با ما همکاری کند و امکانات دولتی را اختیار بخش خصوصی و شرکت‌هایی که امکان فروش آنلاین را دارند قرار بدهد تا بتوان با بهره‌گیری از این امکانات محصولات با قیمت مناسب در اختیار مصرف ‌کنندگان نهایی قرار داده شود.

نقاشی با اشاره به نامه سازمان تعاون روستایی به فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی، گفت: دولت اعلام آمادگی کرده است که می‌تواند از ظرفیت‌های خود برای توسعه این بخش به ما کمک کند. همانگونه که می‌دانیم در ماه‌های اخیر کشور در توزیع برنج، روغن و …. با چالش‌های جدی مواجه بود به نظر می‌رسد شبکه توزیع هوشمند می‌تواند در کاهش این مشکلات و حذف دلال‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ادامه داد: ما در عصر علم و تجربه زندگی می‌کنیم شاید در ابتدا راه شرکت‌هایی که در این زمینه ورود کردند با چالش‌هایی مواجه شوند اما اگر حمایت‌های دولتی همراه آن‌ها باشد می‌توان به توسعه و رونق این شرکت‌ها امیدوار باشیم. شرکت‌هایی که در حوزه فروش آنلاین صنایع غذایی ورود کردند تجربه توزیع محصولات خود در سراسر کشور را دارند که می‌توان از این تجربیات در توزیع هوشمند بهره گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون 150 نیروی انسانی در بخش آی تی فروش آنلاین محصولات غذایی فعال است، تصریح کرد: نرم افزاری طراحی شده که علاوه بر پوشش کل کشور، امکان صادرات محصولات غذایی به قطر، امارات متحد عربی و کویت را نیز فراهم کرده است.

نقاشی در پایان بیان کرد: روزانه یک کانتینر بار از ایران به امارت متحده عربی و از آنجا به عمان، قطر و بحرین صادر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.