حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4565 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
90 سال پشتیبانی مؤثر از بخش کشاورزی
26 اردیبهشت 1402 - 20:09
شناسه : 16739
3
بانک کشاورزی در ساختار کنونی‌اش پس از انقلاب اسلامی با ترکیب دو بانک تعاون کشاورزی و توسعه کشاورزی و تعدادی مؤسسات اعتباری وابسته به وزارت کشاورزی به وجود آمد.
ارسال توسط : نویسنده : دکتر محمودرضا عیسی خانی
پ
پ

هرچند پیشینه فعالیت آن به سال ۱۳۱۲ هجری شمسی بر می‌گردد و در بیش از نه دهه عمر خود، هم نام بانک دستخوش تحولاتی شده و هم اساس‌نامه و مأموریت‌های آن نیز در راستای تأمین مالی بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن، تغییر یافته یا تکمیل شده‌ است. این بانک به‌منظور حفظ خوداتکایی در تولید محصولات اساسی بخش کشاورزی، از ابتدای دهه ۷۰ با حضور مؤثر در مراکز پولی و مالی کشور و توسعه خدمات شعب شهری خود تلاش کرده ‌است تا از منابع موجود در مراکز تجاری نیز به نفع توسعه بخش کشاورزی بهره جوید.

بانک کشاورزی در حالی پا به ۹۰ سالگی خود می‌گذارد که حرکت از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی اقتصادی و دانش‌بنیان مبتنی بر به کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری منابع و نهاده‌ها، جهش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نهایتاً رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی، همواره مورد تأکید بانک بوده و در رأس اهداف و برنامه‌های این بانک و مدیران آن قرار داشته و دارد.

به طور کلی می‌توان گفت هدف بنیادین بانک کشاورزی، رشد درآمد بیشتر و دستیابی به سطح زندگی بالاتر و بهتر برای همه مشتریان و به ویژه کشاورزان ترسیم شده و این بانک در ارائه خدمات خود بر ارزش‌هایی چون احترام، پاسخگو بودن، قابل اعتماد بودن و همکاری در یک بستر دوستانه تأکید دارد و ارایه خدمت بی‌نظیر به هر کسی که با بانک کشاورزی همراه باشد، را به عنوان چشم‌انداز و سرلوحه فعالیت‌های خود می‌داند.

از اینرو دکتر فرشید فرخ‌نژاد به عنوان مدیرعامل فعلی این بانک رضایت مشتریان را یک اصل مهم اعلام و معتقد است در سایه این رضایت و اعتماد است که می‌توان منابع تجهیز کننده بانک را افزایش و سهم بیشتری از بازار پولی کشور را­­ به دست آورد.

مدیرعامل بانک کشاورزی البته بر تغییر الگوی درآمدی بانک هم تأکید دارد و شفاف از همکاران‌اش خواسته تا ظرفیت‌های جدیدی را برای افزایش درآمدهای غیرمشاع بانک از جمله درآمدهای کارمزدی، شناسایی و با ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان، پیوند عمیق و تاریخی با آن‌ها را تقویت کنند. البته این بانک تخصصی حوزه کشاورزی، همواره در پاسخ به تقاضای مشتریان پیشگام بوده و به گفته دکتر فرخ‌نژاد، یکی از این ظرفیت‌ها، تسهیل خدماتی چون ضمانت‌نامه‌ها و اعتبار اسنادی داخلی برای مشتریان به ویژه فعالان حوزه اقتصاد کشاورزی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.