حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای طرح پرورش مرغ بومی خانگی در تعاونی‌های روستایی کلید خورد
30 خرداد 1400 - 19:09
شناسه : 7836
6
مدیرکل دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی: مدیرکل دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی‌ها از اجرای طرح پرورش مرغ بومی خانگی در تعاونی‌های روستایی به‌ویژه تعاونی روستایی زنان تحت نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، «محسن تواضع» افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های جهاد کشاورزی به منظور حفظ نژادهای بومی از طریق اصلاحات ژنتیکی، فناوری تولید جوجه‌های بومی و تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار محلی، کمک‌های زیادی به اشتغالزایی، بهبود اقتصاد و تأمین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه داشته است.

وی با بیان این مطلب که این امر سبب علاقمندی کارآفرینان زیادی به منظور پرورش جوجه و مرغ بومی شده و دسترسی به یک درآمدی قابل قبول را فراهم کرده است افزود: در این میان شرکت‌های تعاونی روستایی تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (به‌ویژه اعضای شرکت تعاونی روستایی زنان) با دارا بودن امکانات و زیرساخت‌های لازم، جامعه هدف ما برای اجرای این طرح را تشکیل می‌دهند.

تواضع در ادامه تصریح کرد: در این راستا رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران طرح پرورش مرغ بومی را در سطح شرکت تعاونی روستایی زنان با دارا بودن ۳۴۲ شرکت تعاونی روستایی زنان و حدود ۶۰ هزار عضو فعال را در دستور کار قرار داده و ضمن تعیین مجری، اجرای کامل طرح فوق را در شش ماه اول سال‌جاری خواستار شد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی‌ها گفت: در این طرح از جوجه‌های واکسینه شده ۳ الی ۴ هفته پولت (نیمچه) بومی محلی که متحمل به شرایط اقلیمی و بیماری‌ها بوده جهت پرورش بمدت (حداکثر ۱۶ هفته) در فضاهای مشخص شده شرکت‌های تعاونی روستایی تحت پوشش و نظارت (به‌ویژه شرکت تعاونی زنان روستایی) نگهداری و تغذیه می‌شوند و پس از طی دوره پرورش و رسیدن به وزن مطلوب جهت عرضه به صورت زنده در بازارهای محلی هر منطقه، شهرستان و استان ارسال می‌شوند.

تواضع با اشاره به نتایج این فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: حسب گزارش‌های دریافتی از استان‌های فارس، سمنان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، اصفهان و اردبیل اجرای طرح فوق به منظور تأمین و پرورش حداقل ۳۰ هزار قطعه در ماه‌های جاری در دستور کار قرار دارد.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار،  قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزارو ۱۰۰ تومان و  گوشت مرغ آماده مصرف ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.