حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای ۱.۲ هکتار عملیات آبخیزداری تا پایان سال‌جاری
14 دی 1399 - 16:47
شناسه : 5812
7

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان سال‌جاری ۱.۲ هکتار عملیات آبخیزداری اجرایی می‌شود که نشان می‌دهد از برنامه این وزارتخانه جلوتر هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، دکتر کاظم خاوازی، روز یکشنبه در آیین رونمایی از چهار پروژه مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا پایان سال‌جاری ۱.۲ هکتار عملیات آبخیزداری اجرایی می‌شود که نشان می‌دهد از برنامه این وزارتخانه جلوتر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، دکتر کاظم خاوازی، روز یکشنبه در آیین رونمایی از چهار پروژه مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری که در محل این سازمان برگزار شد افزود: تا پایان سال ۱.۲ میلیون هکتار از اراضی کشور عملیات آبخیزداری در آن انجام خواهد شد که تا به امروز ۸۰۰ هزار هکتار آن را انجام داده‌ایم که مطابق با  عدد تکلیفی این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: پروژه‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود جنس کارش متفاوت است و باید بتوانیم درآمد ثابت برای کسانی که در این پروژه‌ها (بخش خصوصی) فعالیت می‌کنند درآمد پایدار باید داشته باشد.

وی گفت: من به شخصه علاقمند به ایجاد استارتاپ‌ها به این شکل در حوزه‌هایی مثل مرغ و تخم‌مرغ بودم اما اجرایی نشد حال این استارتاپ‌ها را به حوزه جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری برده‌ایم.

دکتر خاوازی اظهارداشت: رییس جمهور برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس دستور صادر کرده است که بخاطر همین یک شورای عالی برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس تشکیل می‌شود، در بحث بیابان‌زدایی نیز رییس جمهور ابلاغیه صادر کرده است.

وی با اشاره به گرفتاری‌های مردم در امور اداری در بخش سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار شود و تسهیلاتی فراهم آورد که مشکلات در این بخش به حداقل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی برحضور مردم برای حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: با کمک مردم می‌توان به خوبی از عرصه‌های منابع طبیعی حمایت و صیانت کرد.

در این مراسم چهار پروژه مشترک مهار و تثبیت عرصه‌های بحرانی تولیدکننده گرد و غبار با استفاده از انواع فناوری و عملیات‌های آبخوان و آبخیزداری، بکارگیری فناوری‌های بیومهندسی و بیومکانیکی در حفظ احیا توسعه و بهره‌برداری طبیعی و کنترل گرد و غبار، توسعه و ترویج گونه بومی (گون علفی) به منظور مقابله با بیابانزایی و مدل توسعه حفاظت آب و خاک احیا پوشش گیاهی با استفاده از فناوری پتوی بنتونیت با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.