حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای ۲۰ طرح پایلوت هوشمندسازی کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی
30 فروردین 1400 - 13:53
شناسه : 7173
10
دبیر ستاد هوشمندساری کشاورزی از اجرای ۲۰ طرح پایلوت در زمینه اینترنت اشیاء با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

You are hacking your site، حسین فرازمند، با اعلام این مطلب گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مرغداری هوشمند، دامداری هوشمند، مزرعه هوشمند، باغ هوشمند و گلخانه هوشمند است.

وی افزود: تکنولوژی آبیاری هوشمند که یک سیستم نرم‌افزاری است به تایید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رسیده و به زودی وارد عرصه می‌شود.

فرازمند اظهار داشت: تکنولوژی‌های بکار رفته در هر یک از طرح‌های پایلوت هوشمندسازی در صورت مشخص شدن نتایج مثبت آن به معاونت‌های اجرایی برای ورود به عرصه از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معرفی می‌شود.

وی، استفاده از اینترنت اشیاء را از مهمترین بخش کشاورزی هوشمند خواند و گفت: هدف ما در ستاد هوشمندسازی این است که کشاورزی به‌صورت دقیق و هوشمند انجام شود و از این‌رو برای ارتقای اینترنت اشیاء تلاش می‌کنیم.

دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی ادامه داد: استفاده از اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی به بهره‌برداران در تصمیم‌گیری در زمینه‌هایی همچون مقدار آبیاری و رطوبت و دمای موردنیاز گیاه کمک می‌کند.

وی در همین حال به راه‌اندازی مرکز پایش اطلاعات کشاورزی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز، کل اطلاعات بخش کشاورزی را جمع‌آوری و روی آن تحلیل می‌کند و خروجی آن به زیربخش‌های اجرایی اعلام می‌شود.

فرازمند افزود: مرکز پایش اطلاعات کشاورزی در نیمه نخست امسال راه‌اندازی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.