حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
احداث بیش از ۳۳۲ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی در ۷ سال گذشته
11 بهمن 1399 - 15:37
شناسه : 6252
5

۳۳۲.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته ۱۲۳.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی را طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته […]

ارسال توسط :
پ
پ

۳۳۲.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزارت نیرو از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون توانسته ۱۲۳.۴ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی را طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته احداث کند.

عملکرد مقایسه‌ای نشان می‌دهد تا ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران تنها ۵۵۲ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در کشور احداث شده بود که این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به دو هزار و ۱۲۵ هزار هکتار رسیده و بعد از دولت یازدهم با اضافه شدن ۲۰۹ هزار هکتار، آمار احداث این شبکه‌ها در کشور تا آغاز دولت دوازدهم به دو هزار و ۳۳۴ هزار هکتار رسید.

این گزارش می‌افزاید، از شروع دولت دوازدهم تا نیمه ۱۴۰۰ نیز با احداث ۱۲۴ هزار هکتار دیگر قرار است شبکه‌های آبیاری و زهکشی به رقم دو هزار و ۴۵۸ هزار هکتار برسد. در مجموع دولت تدبیر و امید از سال آغاز فعالیت خود تا نیمه ۱۴۰۰ رقم ۳۳۳ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی را احداث خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، در طول سه سال گذشته به‌طور متوسط هر سال ۴۱ هزار هکتار شبکه‌های اصلی احداث شده و در مجموع طی هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید هر ساله ۴۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، شهریورماه امسال «رضا اردکانیان» وزیر نیرو  گفت:  تاکنون ۴۳ سد در کشور افتتاح شده که این تعداد به ۵۳ سد خواهد رسید.

وزیر نیرو ادامه داد:  توفیق‌های بزرگی در احداث سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی داشتیم که در نتیجه آن محصولات غذایی کشور ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، ایران اکنون پنجمین کشور دنیا پس از چین، هند، ژاپن و آمریکا در کشت آبی در جهان است.

اردکانیان گفت: ۸۰ درصد انرژی غذایی مورد نیاز در کشور از داخل تأمین می‌شود و در دنیایی که انتظار دارد تا ۲۰۳۰ میلادی نیازش به محصولات غذایی به نسبت ۱۰ سال پیش ۳۵ درصد بیشتر باشد، کشور ما باید کارهای زیادی در برنامه داشته باشد که در زیر چتر مدیریت توامان عرضه و تقاضا انجام دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.