حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اعلام آمادگی دامداران برای عرضه گوشت قرمز به قیمت ۸۵ هزار تومان
22 آبان 1399 - 17:06
شناسه : 5045
10

ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت افزایش تا جایی بود که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان عبور کرد. با گران شدن گوشت قرمز تقاضا در بازار کاهش یافت و به ناچار قیمت‌ها شروع به کاهش کرد. کارشناسان بخشی از افزایش قیمت را مربوط به حضور دلالانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت افزایش تا جایی بود که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان عبور کرد. با گران شدن گوشت قرمز تقاضا در بازار کاهش یافت و به ناچار قیمت‌ها شروع به کاهش کرد. کارشناسان بخشی از افزایش قیمت را مربوط به حضور دلالانی می‌دانند که به‌دنبال فرصت و بهانه‌ای برای سودجویی هستند. دامداران بیشتر از نبود تقاضا در بازار زیان کرده‌اند و برای مقابله با این شرایط اعلام آمادگی کرده‌اند که گوشت به قیمت 85 هزار تومان عرضه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا؛ از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان گذشت. کارشناسان علت افزایش قیمت گوشت قرمز حضور دلالان و سودجویی می‌دانند که به هر بهانه به دنبال بر هم زدن بازار هستند.

افزایش قیمت گوشت قرمز موجب شد تقاضای مردم در بازار برای مصرف این کالا کاهش یابد. با کاهش تقاضا در بازار قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفت. در این میان دامداران بیش از همه زیان دیدند چراکه تولید در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد اما بازار مصرفی برای آن نیست.

دامدارن برای مقابله با شرایطی که سودجویان پیش آورده‌اند، اعلام آمادگی کرده‌اند گوشت گوساله را به قیمت 85 هزار تومان عرضه کنند.

منصور پوریا، رئیس شورای تأمین دام کشور در این‌باره گفت: افزایش قیمتی که در ابتدای ماه جاری تجربه کردیم غیرمنطقی و نتیجه فعالیت دلالانی بود که به‌دنبال بهانه برای سودجویی خود هستند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت موجب شد خرید گوشت قرمز از توان بسیاری از مردم خارج شود و تقاضا به شکل چشمگیری کاهش یابد.

پوریان تأکید کرد: افزایش قیمت سودی را نصیب دامداران نکرد، اما کاهش تقاضا زیان دامداران را به‌همراه داشته است.

وی از پیشنهاد دامداران برای عرضه گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلوگرم 85 هزار تومان خبر داد تا راهی برای تحریک بازار و افزایش دوباره تقاضا باشد.

پوریان با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار درباره خرید حمایتی گوشت قرمز از دامداران اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، اجرای این مصوبه نیز می‌تواند علاوه‌بر تنظیم بازار از زیان دامداران جلوگیری کنند.

به گفته وی؛ به‌رغم مصوبه مذکور هنوز شرکت پشتبانی امور دام به خرید حمایتی گوشت قرمز از دامدارن ورود نکرده است.

پوریان با تأکید بر اینکه در سال‌جاری تولید گوشت قرمز رشد زیادی داشته است، افزود: براساس آمار تعداد پرواربندها در سال‌جاری 50 درصد افزایش یافته و جمعیت دام سبک کشور به بیش از 70 میلیون رأس رسیده است.

وی قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران را 35 هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک را 45 هزار تومان اعلام کرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.