حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4547 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ضریب نفوذ دانش و بهره‌وری در حوزه شیلات با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان
28 آبان 1399 - 17:28
شناسه : 5130
7

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ضریب نفوذ دانش و بهره‌وری در حوزه شیلات را افزایش می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران امروز چهارشنبه در چهارمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان طی سخنانی با بیان این مطلب گفت: پیش درآمد […]

ارسال توسط :
پ
پ

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ضریب نفوذ دانش و بهره‌وری در حوزه شیلات را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران امروز چهارشنبه در چهارمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان طی سخنانی با بیان این مطلب گفت: پیش درآمد هر تغییری، پژوهش‌های پایه‌ای و کاربردی، ترویج دستاوردهای نوین علمی و آموزش پیوسته بهره‌برداران در راستای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده است.

نبی‌الله خون میرزایی افزود: نیاز روزافزون بشر به مواد غذایی در کنار محدودیت‌های منابع، چالش‌های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی، پایه‌ریزی روش‌های نوین بهره‌ورانه و پایدار تولید را گریزناپذیر کرده است.

وی اظهار داشت: سازمان شیلات ایران در این سال‌ها توانسته است سیاست‌گذاری اجرایی خود را با بهره‌مندی از پژوهش‌های بنیادین و کاربردی جهانی و ملی و به‌ویژه دستاوردهای علمی همکاران در مراکز دانشگاهی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پایه‌گذاری و ساماندهی کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در عین حال به نقش سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در حوزه شیلات کشور اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی همه جانبه  سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران، بستر رشد روزافزون ارزش آفرینی، تولید، اشتغال، صادرات شیلاتی و مصرف سرانه آبزیان در کشور فراهم شده است.

وی تأکید کرد: تداوم توسعه پایدار فعالیت‌های شیلاتی کشور نیازمند فراهم شدن ملزوماتی است گسترش فعالیت‌های پژوهشی کاربردی و نوآورانه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین آنها است.

خون میرزایی، توجه ویژه به آموزش و افزایش توانمندی‌های مجریان و بهره‌برداران، توسعه پرورش گونه‌های جدید آبزیان در سطوح خرد و کلان، بکارگیری روش‌های نوین صیادی با رویکرد بهره‌برداری پایدار و مسئولانه و تشکیل زنجیره‌های تولید و ارزش افزوده با رویکردهای افزایش کمی و بهبود کیفی تولیدات را از دیگر عوامل تداوم توسعه پایدار فعالیت‌های شیلاتی کشور برشمرد.

وی در همین حال بر افزایش سطح همکاری مشترک میان بخش‌های تحقیقاتی، اجرایی و بهره‌برداری کشور تأکید و اظهار کرد: مدل‌های جدید همکاری با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و افزایش ضریب خوداتکایی باید در کشور تدوین شود.

خون میرزایی افزود: در این راستا از همکاری‌های مشترک بین‌المللی در حوزه‌های تحقیقاتی، اجرایی و بازرگانی نیز نباید غافل ماند.

وی ابراز امیدوار کرد که این کنگره با دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود، گام مهمی برای تحقق انتظارات و توسعه پایدار فعالیت‌های شیلاتی بردارد.

گفتنی است چهارمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان تا ۳۰ آبان سال‌جاری ادامه خواهد یافت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.