حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ خرید تضمینی چای در دولت تدبیر و امید
14 شهریور 1399 - 12:25
شناسه : 3747
7

رئیس سازمان چای کشور گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۰۰ درصد افزایش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، حبیب جهانساز، افزود: خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک از یک هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۲ به چهار هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان چای کشور گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، حبیب جهانساز، افزود: خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک از یک هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۲ به چهار هزار و ۶۰۰ تومان در سال‌جاری و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ نیز از ۶۵۰ تومان درآن سال به سه هزار و ۳۰۰ تومان در سال ۹۹ افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری و طی چین اول ۵۶ هزار تن و از چین دوم تاکنون، ۴۸ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

وی به نقش چشمگیر دولت در افزایش تولید برگ سبز چای در کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت تاکنون ضریب مکانیزاسیون با رشد ۱۲۵ درصدی و آبیاری باغات چای رشد ۷۳ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

جهانساز عنوان کرد: از این میزان ۵۶ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۴۴ درصد درجه ۲ است که به ارزش خرید انجام شده ۴۲۰ میلیارد تومان می‌باشد ضمن آنکه خرید تضمینی چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۱ درصد از مطالبات چایکاران گیلان افزون بر ۳۳۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران ۲۳ هزار و ۵۴۷ تن چای خشک تولید شده است.

استان‌های گیلان و مازندران بیش از ۵۵ هزار چایکار دارد، باغ‌های چای در این دو استان به وسعت حدود ۲۶ هزار هکتار است که ۹۰ درصد آنها در استان گیلان و ۱۰ درصد نیز در مازندران است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.