حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
انجمن واردکنندگان سم و کود آمار نمی‌دهد، در برنامه‌ریزی به مشکل خوردیم
04 آذر 1399 - 13:09
شناسه : 5236
4

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: انجمن واردکنندگان سم و کود علی‌رغم پیگیری‌های مکرر با عدم ارائه آمار میزان آفت‌کش‌های مانده از سال ۱۳۹۸ (وارد شده با ارز۴۲۰۰ تومانی) در برنامه‌ریزی تأمین سموم موردنیاز کشور در سال زراعی جاری مشکل ایجاد کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، […]

ارسال توسط :
پ
پ

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: انجمن واردکنندگان سم و کود علی‌رغم پیگیری‌های مکرر با عدم ارائه آمار میزان آفت‌کش‌های مانده از سال ۱۳۹۸ (وارد شده با ارز۴۲۰۰ تومانی) در برنامه‌ریزی تأمین سموم موردنیاز کشور در سال زراعی جاری مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: به منظور تدارک بهینه و هدفمند آفت‌کش‌ها در راستای کنترل عوامل خسارت‌زای گیاهی و جلوگیری از تهدید به مخاطره افتادن امنیت غذایی، از خردادماه سال‌جاری و پیش از شروع سال زراعی جدید جلسات متعددی برگزار شده است.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات کلیه درخواست‌های واصله را بررسی و کارشناسی نموده و درخواست‌های تایید شده برای تأمین ارز ارسال گردیده‌اند و تاکنون 150 میلیون دلار برای واردات آفت‌کش‌ها تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

وی گفت: انجمن واردکنندگان سم و کود علی‌رغم پیگیری‌های مکرر با عدم ارائه آمار میزان آفت‌کش‌های مانده از سال 1398 عملاً در برنامه‌ریزی برای تأمین سموم موردنیاز کشور در سال زراعی 1399-1400 ایجاد مشکل نمود.

وی اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات براساس وظایف حاکمیتی که برعهده دارد و با توجه به اینکه امسال بنابر فرمایش مقام معظم رهبری به‌عنوان سال جهش تولید نامگذاری گردیده تأکید کرد به‌هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا تولید و امنیت غذایی کشور در راستای سودجویی احتمالی و زیاده‌خواهی افراد و یا گروه خاصی به مخاطره افتاده و مورد تهدید قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های موجود نسبت به تولید و تأمین آفت‌کش‌های موردنیاز کشور اقدام خواهد شد و در صورت لزوم از توان بخش دولتی نیز در این زمینه بهره خواهیم برد.

وی گفت: تا به امروز 25 هزار تن آفت‌کش موردنیاز برای سال زراعی جاری تأمین و در کشور موجود است و این میزان به صورت صددرصد توسط بخش خصوصی تأمین و تدارک گردیده و حتی یک گرم از آن توسط دولت تدارک نشده است.

میر یادآور شد: نیاز سالیانه کشور به آفتکش حدود 35 هزار تن می‌باشد که با حمایت دولت و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در تأمین آن مشکلی نخواهیم داشت و کشاورزان هیچگونه دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.