حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بومی‌سازی ساخت قفس دریایی پرورش ماهی در کشور
13 مهر 1399 - 14:02
شناسه : 4418
9

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تکنیک ساخت قفس دریایی پرورش ماهی در حال بومی‌سازی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، نبی‌اله خون‌میرزایی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران صبح امروز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه ماهی در قفس در نوشهر با […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تکنیک ساخت قفس دریایی پرورش ماهی در حال بومی‌سازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران، نبی‌اله خون‌میرزایی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران صبح امروز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه ماهی در قفس در نوشهر با بیان اینکه خوشبختانه زنجیره آبزی‌پروری در مازندران کامل است، گفت: مازندران در آبزی‌پروری استان نمونه کشور به شمار می‌رود و صنعت پرورش ماهی در دریا نیز در چارچوب زنجیره شکل گرفته است.

وی افزود: کارخانجات فرآوری و صادرات و در مجموع صنعت پرورش ماهی در قفس در مازندران دارای زنجیره کاملی است و گروه‌هایی که می‌خواهند در زمینه پرورش ماهی درقفس کار کنند باید به صورت زنجیره فعالیت کنند.

وی با اظهار اینکه مازندران استان پیشرو وموفق در صنعت پرورش ماهی در قفس به شمار می‌رود گفت: صنعت پرورش ماهی در دریا چون الگوبرداری شده از کشورهای اروپایی و وابسته است و در دو سال گذشته به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری و ارزی با چالش‌هایی روبرو شد.

خون‌میرزایی ادامه داد: خوشبختانه شرکت‌های متعددی در کشور اقدام به بومی سازی بخش‌های مختلف این تکنولوژی کردند و در مازندران نیز شرکت دانش‌بنیان داخلی با بومی‌سازی بیش از ۷۰ درصد مجموعه پرورش ماهی در قفس اقدام به کار کرده است.

بیمه صیادان به جد پیگیری می‌شود

وی درباره بیمه صیادان با اظهار اینکه مصر به این هستیم که ۱۰ درصد از سقف ۲۷ درصد بیمه را از منابع دولتی تأمین کنیم تا فشار کمتری روی جامعه صیادی باشد، افزود: محدودیت‌های اعتباری اجازه نداد که بتوانیم آن را تاکنون تأمین کنیم.

خون‌میرزایی با تأکید براینکه بیمه صیادی را به جدی پیگیری می‌کنیم اظهار امیدواری کرد که این دغدغه دیرینه صیادان رفع شود.

رئیس سازمان شیلات ایران درباره حجم سرمایه‌گذاری در دریا گفت: تقریباً برای یک ظرفیت هزار تنی در دریا نیاز به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی است و با توجه به اینکه این صنعت درون‌زا، صادرات محور است، نقش به‌سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اظهار اینکه پرورش ماهی در دریا پروژه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، گفت: تکنیک قفس نیز در حال بومی‌سازی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.