حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 14 ذو القعدة 1442 Wednesday, 23 June , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1148 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
تقویت و استفاده از رسانه به اندازه همه فعالیت‌های بخش کشاورزی اهمیت دارد
21 آبان 1399 - 11:01
شناسه : 5018
بازدید 81
0

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که تقویت و استفاده از رسانه به اندازه همه فعالیت‌های بخش کشاورزی اهمیت دارد، گفت: این حرکت دقیقاً در راستای فرمایشات و مطالبات مقام مقام معظم رهبری است و هر تحولی باید از اینجا شروع بشود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که تقویت و استفاده از رسانه به اندازه همه فعالیت‌های بخش کشاورزی اهمیت دارد، گفت: این حرکت دقیقاً در راستای فرمایشات و مطالبات مقام مقام معظم رهبری است و هر تحولی باید از اینجا شروع بشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از حوزه نمایندگی ولی فقیه، اولین جلسه هسته محتوایی فرهنگ و ارزش‌های دینی ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی، با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس ستاد ملی رسانه وزارت جهاد کشاورزی و سایر اعضای این هسته در سالن مروج مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش رسانه افزود: ما می‌توانیم با کمترین مخارج با انبوهی از مخاطبان ارتباط بگیریم و صحبت کنیم و فن‌آوری ارتباطی و رسانه‌ای می‌تواند معجزه کند که با کمترین مخارج، بیشترین بهره‌وری و سریع‌ترین روش‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی با تأکید بر تمرکز  بخشی از برنامه‌های روزانه بر کار رسانه تأکید کرد: ما به روش‌های سنتی گذشته خو گرفته و انس گرفته‌ایم و آشنا هستیم، اما امروز منبرهای جدیدی ایجاد شده است و باید صحبت خود را بر امواج سوار کنیم، ما امروز باید از فن‌آوری رسانه خیلی استفاده کنیم و علاقه‌مندی و کشش  ایجاد کنیم نود درصد کارها را می‌توانیم از طریق این ابزار پیش ببریم. درعین حال باید زمان شناس باشیم. نه به آن معنا که زمان تقویمی را بشناسیم. مراد زمان اجتماعی- فرهنگی ماست. زمانی که تحولات در آن اتفاق افتاده، ما کجائیم، دنیا کجاست؟ مناسبات اجتماعی چگونه رقم می‌خورد.

وی اظهار داشت: امروز هرکسی رسانه را در اختیار دارد و امکانات رسانه‌ای بیشتری دارد ابر قدرت است و می‌تواند ذهن‌ها را متوجه خود کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی افزود: رسانه یعنی دسترسی اطلاعات، جمع‌بندی اطلاعات، تحلیل اطلاعات و سرعت انتقال و قدرت پردازش اطلاعات. یعنی امروز هرکس زودتر خبرش را منتشر کند دنیا را به سمت همان خبر می‌برد.

وی با بیان اینکه همیشه اولین خبر مؤثرترین خبر است، افزود: قدرت رسانه ذهن‌ها را متوجه خود می‌کند و جنگ آینده جنگ افکار و رسانه‌هاست نه جنگ ابزار نظامی و جنگی.

اگر ذهن کسی در اختیار ما باشد نمی‌تواند شلیک کند و کنترل خود را از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی تأکید کرد: امروز امکانات خوبی در اختیار داریم اما مدیریت، بصیرت، هوشمندی و آگاهی می‌خواهد که از این امکانات به درستی استفاده کنیم. بخصوص برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شرایطی را دارد که باید براساس آن اقدام نمود.

وی با بیان اینکه قرآن مجید را نیز باید با صوت خوش تلاوت نمود، ادامه داد: باید در این زمینه برنامه‌سازی شود. باید ببینیم سهم هرکدام از برنامه‌ها چقدر است؟ قاصدی که پیامبر اکرم(ص) انتخاب می‌کردند می‌بایست چهره زیبا و دلنشین داشته باشد. باید ببینیم برنامه‌ها چقدر تأثیرگذار است و چقدر مردم رضایت خاطر دارند؟ باید برنامه‌ها را به‌گونه‌ای تدوین و تنظیم کنیم که تأثیرگذاری آن بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که باید برای اجرای برنامه‌ها نیازسنجی، نیازشناسی و اولویت‌بندی شود، افزود: باید از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی بیشتر شود. مرکز مطالعات قم باید فعال‌تر شود. آنوقت مباحث اسلامی و معرفتی مانند خونی در شریان بخش کشاورزی جریان پیدا می‌کند و  امروز چون علم توسعه پیدا کرده تخصصی کردن کار یک اصل است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت، افرادی که در برنامه‌ها شرکت می‌کنند باید خودشان به این مباحث معتقد باشند و مباحث اجتماعی، ارزشی و اعتقادی از کشاورزی در روستا گرفته تا فقه کشاورزی را می‌توان در رسانه مطرح کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.