حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تهیه طرح‌های «مدیریت جامع خاک دیمزارها» و «ارتقاء حاصلخیزی خاک کشاورزی»
31 شهریور 1399 - 14:45
شناسه : 4126
7

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تهیه طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی در حال اجراست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی، مهندس علیمراد اکبری در پنجمین جلسه شورای راهبردی خاک  که در محل مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تهیه طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی، مهندس علیمراد اکبری در پنجمین جلسه شورای راهبردی خاک  که در محل مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبات جلسه قبل، طرح مدیریت جامع خاک دیمزارها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در دست تهیه و تدوین است.

وی گفت: درخصوص ایجاد ردیف بودجه در زمینه خاک، کار کارشناسی و مستندات پشتیبان تهیه و در سطح کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه پذیرفته شده است.

مهندس اکبری ادامه داد: کاربرگ‌های ردیف بودجه موردنظر با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در طرح‌های اجرایی آب و خاک مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، بازسازی و نوسازی قنوات و زهکشی اراضی و تهیه شناسنامه خاک در مقیاس اجرایی آن طرح‌ها از برنامه‌های معاونت آب و خاک است و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای عملیاتی شدن در سراسر کشور بزودی ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست، گفت: با توجه به شرایط فعلی، تهیه شناسنامه حاصلخیزی خاک و انجام آزمایش خاک برای تعیین نیازهای واقعی کودی با وجود سامانه آزمایشگاه‌های خاک و افزایش قیمت کود شیمیایی موردنیاز و تأکید است.

دکتر کامبیز بازرگان تأکید کرد: تشکیل کمیته فنی ذیل شورای راهبردی خاک و تهیه و تولید محتوی فنی توسط آن برای این شورا ضرورت دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.