حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تولید بیش از ۱۳۳ هزار تن برگ سبز چای در سال‌جاری
09 آذر 1399 - 15:00
شناسه : 5304
9

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش ۵ درصدی تولید چای خشک در کشور گفت: با توجه به تولید مناسب و واردات کافی، به نظر می‌رسد بازار بدونه التهابی را برای چای تا پایان سال داشته باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، حبیب جهانساز، درباره آخرین وضعیت بازار […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش ۵ درصدی تولید چای خشک در کشور گفت: با توجه به تولید مناسب و واردات کافی، به نظر می‌رسد بازار بدونه التهابی را برای چای تا پایان سال داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، حبیب جهانساز، درباره آخرین وضعیت بازار چای در کشور، اظهار کرد: میزان تولید برگ سبز چای در کشور در سالجاری به بیش از ۱۳۳ هزار تن رسید که نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی ادامه داد: تولید چای خشک نیز از ۳۰ هزار تن گذشته که در مقایسه با سال گذشته رشد ۵ درصدی داشته است.

جهانساز نیاز مصرفی چای کشور را ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: مابقی نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود که مسئولیت آن با وزارت صنعت، معدن وتجارت است.

وی تأکید کرد: البته بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد، کمبودی وجود ندارد و چای داخلی و خارجی به میزان لازم در بازار عرضه می‌شود.

جهانساز شایعه احتمال افزایش ناگهانی قیمت چای در بازار را رد کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری مانند سال‌های گذشته چای وارداتی از ارز دولتی برخودار است، التهابی در بازار این کالا نخواهیم داشت چراکه واردکنندگان با روند قابل قبولی در حال واردات چای خارجی و عرضه آن در کشور هستند.

وی یادآور شود: همچنین بیش از ۸ هزار تن چای تولید داخل در انبار کارخانه‌ها وجود دارد که به مرور به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان چای درباره پرداخت مطالبات چایکاران،گفت: چهارشنبه مورخه ۵ آذرماه جاری، مبلغ ۱۰میلیارد و یکصد میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد.

جهانساز ادامه داد: با این پرداخت ۴۷۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد که حدود ۹۳ درصد بهاء برگ سبز خریداری شده از چایکاران است.

وی ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده مابقی مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.