حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون از حوزه باغبانی
24 شهریور 1400 - 22:34
شناسه : 9057
7
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون در حوزه باغبانی تأکید کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست با رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های باغبانی، با اشاره به این که تنوع تشکل‌ها بسیار زیاد است، اظهار کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، این اجازه به وزارت جهاد کشاورزی داده شده تا تشکل‌ها و اتحادیه‌ها را به سمت وحدت پیش ببرد.

وی افزود: این آشفتگی و پراکندگی در تشکل‌ها باعث کاهش قدرت در حوزه کشاورزی شده است در حالی که در صنعت این پراکندگی وجود ندارد و باید این شرایط ساماندهی شود.

دکتر ساداتی‌نژاد با بیان این که هر تصمیم برای این حوزه باید با حضور تشکل‌ها انجام شود، عنوان کرد: اگر قرار است تصمیمی برای بخش کشاورزی گرفته شود، باید با مشارکت تشکل‌ها باشد، چراکه در انتهای کار هم تصمیم ما باید توسط این افراد اجرا شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیازمند قدرت هستیم و باید برای حضور و فعال‌تر شدن تشکل ها سازوکار تعریف شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که مباحث بسیار زیادی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: باید تکثر در تشکل‌ها را برطرف تا بتوانیم به تمام حوزه‌ها ورود کنیم که این کار با کمک خود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که بخش کشاورزی بسیار ثروتمند است، گفت: ما نیاز داریم با همفکری، انتقال دانش و فناوری و افزایش قدرت، جایگاه بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

دکتر ساداتی‌نژاد با بیان این که در حوزه باغبانی دچار عقب‌ماندگی هستیم، خاطرنشان کرد: باید با همفکری تشکل‌ها و ایجاد اتحاد در این زیربخش، عقب ماندگی را در اسرع وقت جبران کنیم.

وی تأکید کرد: حوزه باغبانی نیازمند حمایت، انتقال فناوری و ارتقا مکانیزاسیون است.

در این نشست، رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌ها مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.