حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
رونمایی از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی ایده‌ها و پیشنهادها
14 آبان 1399 - 21:06
شناسه : 4939
7

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی از راه‌اندازی و رونمایی از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی ایده‌ها و پیشنهادها در این وزارت خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر شاهرخ شجری، با اشاره به این که مدیریت مشارکتی رویکردی جمع گرایانه […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی از راه‌اندازی و رونمایی از سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی ایده‌ها و پیشنهادها در این وزارت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر شاهرخ شجری، با اشاره به این که مدیریت مشارکتی رویکردی جمع گرایانه است، اظهار کرد: در این شیوه مدیریتی با بهره‌گیری از خردجمعی و تضارب آرا و از طریق دخالت‌دهی سطوح مختلف داخلی و خارجی شامل کارکنان تا مدیران و از خدمت گیرندگان تا ذینفعان، می‌توان سازمان را در نیل به اهداف و سیاست‌های خود یاری داد و بی‌شک نظام ایده‌ها و پیشنهادها از مهمترین زیرمجموعه‌های مدیریت مشارکتی در سازمان‌های پویا و مشتری مدار است.

وی افزود: این نظام در سنوات گذشته نیز موردتوجه سیاستگذاران حوزه نظام اداری قرار داشته و در اسنادی نظیر ماده ۲۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبه‌های شورای عالی اداری، هئیت وزیران و سازمان امور اداری و استخدامی کشور موردتوجه قرار گرفته است.

دکتر شجری خاطرنشان کرد: برهمین اساس و با عنایت به رویکرد و تأکید وزیر جهاد کشاورزی، سامانه نظام جامع دریافت ایده‌ها و پذیرش و بررسی پیشنهادها در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی و راه‌اندازی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: به هر نوع فکر، ایده، اندیشه و راهکاری که به صورت داوطلبانه ارایه شود و بتواند شرایط موجود را آسان‌تر، سریع‌تر، صحیح‌تر، ارزان‌تر، ایمن‌تر و مطلوب‌تر کند پیشنهاد گفته می‌شود و این نظام می‌خواهد از طریق بهره‌مندی از ایده‌های خالقانه و نوآورانه کارکنان، بهره‌برداران، ذینفعان و شهروندان موجبات ارتقای سطح کارایی و اثربخشی زنجیره ارزش بخش کشاورزی کشور را فراهم نماید.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در بخش کشاورزی که مسئول تأمین امنیت غذایی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، اراضی زراعی، باغی و ذخایر زنتیکی و آبزیان است، توفیقات بیشتری داشته باشیم، تنها راه مطمئن و قابل اتکاء استفاده از نقطه نظرات همه مردم بویژه بهره‌برداران و بخش غیر دولتی است تا بتوان با عنایت به محدودیت‌های منابع و عرصه و نیازهای فزاینده کنونی ضمن بهبود مستمر، در جهت توسعه همه‌جانبه گام برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در خصوص دامنه شمول این سامانه گفت: هیچ محدودیتی برای دادن پیشنهاد در این سامانه وجود ندارد و همه افراد جامعه که دسترسی به اینترنت دارند با ورود به سامانه و ثبت مشخصات خود می‌توانند پیشنهاد و یا ایده خود را ثبت کرده و فرایند آن را رهگیری نمایند از جمله کارکنان و مدیران شاغل و بازنشسته حوزه ستادی، سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها از سطح ستاد تا مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته وزارت تا واحدهای خارج از مرکز آنها، کارکنان، مدیران و اعضای انجمن‌ها، تشکل‌ها، تعاونی‌ها، اصناف و … مرتبط با بخش کشاورزی، بهره‌برداران و ذینفعان بخش کشاورزی، محققین و صاحبنظران عرصه کشاورزی کشور، مراجعین وزارت و کلیه شهروندان و افراد دغدغه‌مند جامعه اعم از حقیقی و حقوقی، خانواده همکاران شاغل و بازنشسته وزارت می‌توانند در این سامانه ایده‌ها و پیشنهادهای خود را ثبت کنند.

وی در خصوص نقاط قوت این سامانه، تصریح کرد: به منظور توجه به نقطه نظرات کارشناسی در سطوح مختلف و بررسی کلیه ایده‌ها و پیشنهادها به صورت دقیق با توجه به نوع و موضوع آن، کمیته‌های تخصصی در هر یک از معاونت‌ها، دفاتر مستقل، سازمان‌ها و شرکت‌های مادرتخصصی با حضور مقامات ذیربط و کارشناسان خبره تشکیل می‌شود تا تمامی پیشنهادها به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر شجری خاطرنشان ساخت: بسته به این که پیشنهادی منجر به صرفه‌جویی ریالی و یا ابداعات جدیدی شود که به رونق بخش کشاورزی و اقتصادی شدن کشاورزی کمک کند، پاداش پیشنهاد با احتساب جمیع جوانب محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی درباره برقراری ارتباط این سامانه با سایر سامانه‌هایی که در آینده طراحی و ایجاد می‌شود، گفت: به‌عنوان نمونه با عنایت به آنکه فرآیند تدوین نظام مدیریت دانش وزارت نیز در حال انجام است بنابراین تا نهایی‌سازی استقرار آن سازوکار، دستورالعمل حاضر به‌عنوان یگانه رویه موجود، مبنای کار در حوزه گردآوری، تحلیل و بررسی نظرات، دیدگاه‌ها، ایده‌ها، پیشنهادها، تجارب و … کارکنان و ذی‌نفعان وزارت تلقی می‌شود.

دکتر شجری اذعان کرد: بدیهی است پس از استقرار مدیریت دانش، با برقراری ارتباط دوجانبه میان این دو نظام (نظام پیشنهادها و نظام مدیریت دانش) امکان تبادل اطلاعات، بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی مشترک، رتبه‌بندی کارکنان براساس نرخ مشارکت در بهبود و تحول سازمانی و … مهیا خواهد شد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت نظرات خود در سامانه جامع نظام پذیرش و بررسی ایده‌ها و پیشنهادها می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی https://ideh.maj.ir اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.