حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4515 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ساماندهی ایستگاه‌های تولید بذر مرتعی کشور ضروری است
11 آذر 1399 - 15:40
شناسه : 5353
9

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وضعیت ایستگا‌ه‌های تولید بذر و نهال مرتعی در کشور را نامناسب خواند و بر ساماندهی و مدیریت صحیح این ایستگاه‌ها تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور، در نشست ساماندهی و مدیریت ایستگاه تولید بذر مرتعی خاطرنشان […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وضعیت ایستگا‌ه‌های تولید بذر و نهال مرتعی در کشور را نامناسب خواند و بر ساماندهی و مدیریت صحیح این ایستگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، دکتر مسعود منصور، در نشست ساماندهی و مدیریت ایستگاه تولید بذر مرتعی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های تولید بذر سرمایه‌ای است در اختیار سازمان جنگل‌ها و بهره‌برداران و ارزش افزوده آن باید صرف تهیه امکانات و زیرساخت‌های آن و توسعه فعالیت‌های منابع ‌طبیعی قرار گیرد.

وی افزود: سیاست‌های اصولی سازمان جنگل‌ها کشت گیاهان دارویی، توسعه زراعت چوب، جنگل‌کاری اقتصادی و تولید نهال‌های موردنیاز است و این عرصه‌ها باید در راستای نیازهای منابع‌طبیعی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه این نشست، معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان را موظف کرد در مدت زمانی کوتاه کلیه ایستگاه‌های تولید بذر و نهال را شناسایی و فهرستی از پتانسیل و توانمندی آن را اعلام کند.

وی تأکید کرد: ایستگاه‌هایی که قرار است برای تولید بذر فعالیت کنند حتماً باید زیر‌ساخت‌های فنی، علمی و اصولی آن فراهم شود تا تولید بذر به خوبی انجام گیرد.

دکتر منصور با بیان این که هرگونه فعالیت‌های اقتصادی در ایستگاه‌های تولید بذر باید متناسب و مرتبط با فعالیت‌های منابع طبیعی و بویژه تولید بذر و نهال باشد تصریح کرد: اگر اجرای طرح، احاله مدیریت شد بخشی از درآمد حاصله باید صرف تهیه امکانات و تجهیزات آن شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: آن دسته ایستگاه‌هایی که متناسب با شرایط اقلیمی برای تهیه و تولید بذر مناسب نیست باید به فعالیت‌های مرتبط با منابع طبیعی و پوشش گیاهی، مثل تولید گیاهان دارویی، زراعت چوب و جنگل‌کاری اقتصادی اختصاص داده شود.

وی افزود: نظام حقوقی حاکم بر بهره‌برداری از این عرصه‌ها مبتنی بر ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری و همچنین حفظ مالکیت انفالی عرصه‌ها است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: آن دسته از ایستگاه‌هایی که شرایط بهره‌برداری و قابلیت اجرای طرح‌های منابع‌طبیعی را ندارند با صلاحدید کمیته‌ای متشکل از شورایعالی جنگل، معاونت آبخیزداری، امور مراتع و بیابان، معاونت حفاظت و امور اراضی، دفتر حقوقی و دفتر امور بهره‌برداری می‌تواند برای سایر فعالیت‌ها اختصاص داده شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر ۲۲ ایستگاه تولید بذور مرتعی با مساحتی حدود ۶ هزار هکتار در کشور وجود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.