حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
صید بیش از ۲۰ هزار تن کیلکا در سال ۹۹
27 اردیبهشت 1400 - 16:42
شناسه : 7517
8
۲۰ هزار و ۵۳ تن ماهی کیلکا در سال ۹۹ از دریای خزر صید شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: از این میزان صید ماهی کیلکا، ۷۱ درصد سهم استان مازندران و ۲۹ درصد سهم استان گیلان بوده است.

مختار آخوندی، بیش از ۹۵ درصد صید ماهی کیلکا در سال گذشته را مربوط به گونه معمولی و ۲ تا ۳ درصد گونه آنچوی عنوان کرد.

وی افزود: براساس آخرین گزارش‌ها، صید کیلکا در استان گیلان ۲۱ درصد افزایش و در استان مازندران ۲۸ درصد کاهش داشته است.

آخوندی، علت کاهش صید کیلکا در استان مازندران را ناشی از شرایط آب و هوایی، کاهش ذخایر و کاهش دریاروی شناورها در شب دانست.

وی گفت: متوسط صید شناورها در شب در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این که در سال ۷۸ نزدیک به ۹۵ هزار تن کیلکا از دریای خزر صید می‌شد، اظهار داشت: پس از ورود مهاجم شانه‌دار از دریای سیاه، ذخایر ماهی کیلکا رو به کاهش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد که پیش از ورود مهاجم شانه‌دار به دریای خزر ۹۰ درصد صید کیلکا از گونه آنچوی بود در حالی که اکنون ذخایر گونه آنچوی به حداقل رسیده است.

آخوندی گفت: برای حفظ ذخایر کیلکا، تعداد شناورها را از ۲۰۰ فروند به ۱۲۰ فروند تعدیل کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۷۴ فروند شناور صید کیلکا فعال هستند، اذعان داشت: از این تعداد ۴۴ فروند در استان مازندران و ۳۰ فروند در استان گیلان فعالیت می‌کنند.

آخوندی گفت: ماهی کیلکا تقریباً در همه سال صید می‌شود، اما در مقطعی از فصل بهار به علت تخم‌ریزی، صید کیلکا ممنوع است و صیادان هم این ممنوعیت را رعایت می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.