حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4544 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
طرح‌ مهار و تنظیم آب‌های مرزی ۱۰ استان در مراحل پایانی است
12 شهریور 1399 - 15:13
شناسه : 3713
9

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی گفت: این مؤسسه در حال اجرای مرحله پایانی طرح‌ مهار و تنظیم آب رودخانه‌های ۱۰ استان مرزی غرب، شمال غرب، شمال و شرق کشور به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تثبیت جمعیت، افزایش بهره‌وری و حفظ امنیت مناطق مرزی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی گفت: این مؤسسه در حال اجرای مرحله پایانی طرح‌ مهار و تنظیم آب رودخانه‌های ۱۰ استان مرزی غرب، شمال غرب، شمال و شرق کشور به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تثبیت جمعیت، افزایش بهره‌وری و حفظ امنیت مناطق مرزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایرنا، محمدجواد صالحی‌نژاد افزود: با اجرای این طرح، ۲۲۷ هزار هکتار از زمین‌های مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی از حالت سنتی و دیم خارج و به شبکه‌های آبیاری پیشرفته مجهز می‌شوند.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۲ درصد بیان کرد و گفت: از سال۱۳۹۳ تاکنون برای اجرای این طرح ملی ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر فراهم کردن ۲۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم  و تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی را از دیگر دستاوردهای این طرح ملی بیان کرد و افزود: بخش‌هایی از این طرح شامل ۲۳ هزار هکتار در استان کرمانشاه در مرداد امسال به بهره‌برداری رسید و امسال نیز در صورت تخصیص اعتبار، همه این طرح در ۱۰ استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مؤسسه جهاد نصر مجری طرح احیا و تجهیز ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان و بخشی از استان ایلام معروف به طرح رهبر معظم انقلاب است.

در گام نخست این طرح ۲۹۵ هزار هکتار نوسازی، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده و امسال برای گام دوم این طرح که نوسازی و تجهیز ۲۵۵ هزار هکتار است یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

با اجرای کامل این طرح بزرگ ملی ۹ میلیون تن به تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان افزوده می‌شود ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار فراهم خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.