حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
طرح آبیاری دشت سیستان به نظام بهره‌برداری مناسب نیاز دارد
18 دی 1399 - 16:01
شناسه : 5917
6

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تکمیل طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان گفت: اینکه تصور کنیم با آبیاری این اراضی این منطقه به توسعه موردنظر می‌رسد و چهره منطقه را آباد می‌کند درست نیست. باید کار‌های بزرگتری در زمینه‌های غیر از کشاورزی نظیر خدمات، تجارت و صنعت در این منطقه […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تکمیل طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان گفت: اینکه تصور کنیم با آبیاری این اراضی این منطقه به توسعه موردنظر می‌رسد و چهره منطقه را آباد می‌کند درست نیست. باید کار‌های بزرگتری در زمینه‌های غیر از کشاورزی نظیر خدمات، تجارت و صنعت در این منطقه شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری، در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ سردار شهید محبعلی فارسی اظهار داشت: منطقه سیستان منطقه بسیار مهمی است و مردم صبوری دارد که با سختی زندگی و از مرزها و کیان کشور حفاظت می‌کنند. هرچه برای این مردم کار کنیم نسبت به بزرگواری آنها باز هم کم است.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: طرح آبیاری دشت سیستان طرح بسیار بزرگی است که لازم است از همه متولیان و مجریان این طرح تشکر کنم. تاکنون ۳۷۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری شده که اگر بخواهیم با نرخ دلار امروز محاسبه کنیم، ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح آبیاری دشت سیستان این بود که برای مردم این منطقه در فصل‌های خشک و سخت حداقل‌هایی برای زندگی فراهم کنیم که در شرایط سخت هم بتوانند کشاورزی داشته باشند و این امر نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بود.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه پیشنهادی در دولت تهیه شد و رییس جمهور آن را به مقام معظم رهبری ارائه کرد گفت: رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت کردند سپس اعتبارات این طرح کم شد و بعد از آن مجلس کمک کرد و اعتبارات بیشتری منظور شد و امروز تقریباً این طرح کامل شده است.

دکتر جهانگیری با تأکید بر اینکه باید حتماً در این اراضی کشت متناسب با این شرایط انجام شود خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مهمترین مسئولیتش این است که یک الگوی کشت که درآمد کشاورزان را متناسب با این حجم سرمایه‌گذاری بالا ببرد در این منطقه طراحی کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه این طرح نیازمند یک نظام بهره‌برداری است افزود: نظام بهره‌برداری به این معنا که هم از این مجموعه با این سرمایه‌گذاری انجام شده حفاظت کند و هم اینکه برای آینده توسعه این منطقه برنامه‌ریزی نماید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.